خبرگزاری کار ایران

سازمان بازرسی نباید در برابر موانع برخی نهاد‌ها متوقف شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۸۲۹

اقتضای وظیفه بازرسی در قانون صرفا بازرسی نیست و گاهی نیز لازم است برخورد کنیم. هر جا قرار است مچ بگیریم باید بگیریم و هر جا قرار است سیاست دیگری اعمال شود، باید اقدام قانونی مناسب را انجام دهیم.

ایلنا: سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور گفت: در مقابل موانعی که برخی نهاد‌ها جلوی بازرسی ایجاد می‌کنند متوقف نمی‌شویم. اقتضای وظیفه بازرسی در قانون، صرفا بازرسی نیست و گاهی نیز لازم است برخورد شود.

به گزارش ایلنا، یعقوبی صبح امروز در مراسم معارفه خود که با حضور رئیس سازمان بازرسی و مدیران کل این معاونت برگزار شد، گفت: از روز اول که در سازمان بازرسی مشغول به کار شدم انگیزه‌ام خدمت بود و تصورم این است که در چنین محیط و با چنین نیتی، حتما سازمان بازرسی موفق خواهد بود.

یعقوبی با بیان اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور در سنوات قبل رشد خوبی داشته است گفت: در دوره جدید تلاش می‌کنیم مشی گذشته را با جهت ارتقاء و اعتلا ادامه دهیم. وی مدیران را سرمایه کشور خواند و گفت: سال‌ها روی مدیران سرمایه گذاری شده و باید این دسته از مدیران حمایت و کمک شود تا در انجام ماموریت موفق شوند.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر تقویت نظارت در عملکرد سازمان گفت: اگر با موضع نظارتی وارد عمل شده و هشدار دهیم بهتر است تا کار به بازرسی بیانجامد و بنده همین مشی را مورد تاکید دارم. چرا که معتقدم پیشگیری بهتر از درمان است.

یعقوبی همچنین درباره برخی نهاد‌ها که از بازرسی و نظارت گریزان هستند، گفت: در دیداری که سال‌ها قبل مدیران و بازرسان سازمان بازرسی با مقام معظم رهبری داشتیم معظم له تاکید کردند که سازمان بازرسی می‌تواند از دستگاه‌های زیر نظر رهبری و حتی دستگاه قضایی بازرسی کند. این در حالی است که برخی نهاد‌ها به بازرسی تن نمی‌دهند و مانع تراشی می‌می کنند. سازمان بازرسی نباید به این موانع تن دهد و متوقف شود.

وی تاکید کرد: اقتضای وظیفه بازرسی در قانون صرفا بازرسی نیست و گاهی نیز لازم است برخورد کنیم. هر جا قرار است مچ بگیریم باید بگیریم و هر جا قرار است سیاست دیگری اعمال شود، باید اقدام قانونی مناسب را انجام دهیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: البته از حوزه معاونت فرهنگی که کارش بسیار پیچیده و ظریف است همواره نباید انتظار مچگیری و برخورد چکشی داشت.

شایان ذکر است که محمد حسین یعقوبی، مدیر کل حقوقی و امور مجلس سازمان بازرسی کل کشور بود و با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان بازرسی کل کشور معرفی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز