خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

ثبت اطلاعات کارگران پسماند در سامانه مدیریت پیمانکاران به بیش از ۷۰ درصد رسیده است/ کاهش بیش از ۵۰ درصدی دفن زباله در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۵۶۳۱

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره ثبت اطلاعات کارگران در سامانه مدیریت پیمانکاران گفت: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد به صورت میانگین در همه مناطق ثبت اطلاعات کارگران انجام می‌شود و در مناطق ۱۶ و ۲۲ ثبت اطلاعات بالای ۹۰ درصد است.

«صدرالدین علیپور»، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به سوالی درباره عدم ثبت کامل اطلاعات کارگران سازمان پسماند در سامانه مدیریت پیمانکاران گفت: موضوع صورت وضعیت الکترونیک یکی از طرح‌هایی بود که ما پیشنهاد دهنده آن بودیم و در دو بخش این طرح را پیگیری کردیم که یک مورد ثبت ماشین آلات تخصصی و خدماتی در سطح شهر است که با سیستم جی. پی. اس به صورت لحظه‌ای بتوانیم آنرا کنترل کنیم. 

او ادامه داد: در کنار آن سامانه ثبت کارگری را نیز راه اندازی کردیم تا میزان کارگرانی که از سوی پیمانکار اعلام می‌شود را بتوانیم به صورت روزانه ثبت کنیم. 

علیپور با بیان اینکه در سامانه ثبت ماشین آلات تقریبا به ۱۰۰ درصد ثبت اطلاعات رسیده‌ایم اضافه کرد: در سامانه ثبت کارگری به این دلیل که ثبت آن‌ها سخت‌تر است و لحظه ورود و خروج با توجه به اینکه در حال انجام کار میدانی هستند باید ثبت شود، با مشکل مواجه است، البته سعی کردیم سیستم‌های پرتابلی را بدین منظور راه اندازی کنیم. هم اکنون بیش از ۷۰ درصد به صورت میانگین در همه مناطق ثبت اطلاعات کارگران انجام می‌شود. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه در مناطق ۱۶ و ۲۲ ثبت اطلاعات در سامانه کارگری بالای ۹۰ درصد است گفت: ثبت اطلاعات در حال انجام است و صورت‌های مالی که در گذشته به صورت دستی و سلیقه‌ای انجام می‌شد اکنون با این سیستم انجام می‌شود. 

او در پاسخ به سوال دیگری درباره سود مالی حاصل از اجرای طرح کاپ و میزان جلوگیری از فعالیت مافیای پسماند در پی اجرای طرح کاپ گفت: طرح کاپ تنها موضوع مخازن نیست و در ۶ مرحله اجرا می‌شود و از مقصد تا مبدا اقدامات سیستمی انجام می‌شود. 

او با بیان اینکه اکنون ساختمان‌های تجاری، اداری و شهرک‌ها به سیستم مخازن مجهز شده‌اند، گفت: در مرحله بعد به ایستگاه میانی می‌رسیم و اکنون ۸ پهنه در ایستگاه میانی داریم و ایستگاه‌های M. R. F راه اندازی شده‌اند و دو ایستگاه تا ماه دیگر راه اندازی خواهد شد و تفکیک حداکثری به واسطه این ایستگاه‌ها انجام خواهد شد و پیمانکار موظف است تفکیک را توسط M. R. F انجام شود. 

علیپور افزود: در سیستم پسماند حجیم، سایت پسماند حجیم به صورت جداگانه در حال جمع آوری پسماندهای حجیم است. این موارد مجموع اقدامات ۶گانه طرح کاپ است که هدف آن کاهش دفن و افزایش بازیافت است. در دو سال اخیر توانستیم کود گرانوله تولید کنیم که در حال رسیدن به تولید ماهانه ۲۵۰۰ تن است که در مناطق استفاده شود. 

او با بیان اینکه مساله‌ای که درباره مبدا مطرح می‌کنید کار زمانبری است، گفت: مردم عادت کرده‌اند به روندی که تغییر آن زمان بر است. اکنون این طرح را در نزدیک به ده هزار ساختمان تجاری و اداری انجام داده ایم. در مسکونی‌ها اولویت اول ما شهرک‌ها و ساختمان‌های بلندمرتبه است و نزدیک به حدود ۸۰۰ مورد در دست اقدام هستند. 

علیپور با اشاره به رهاشدگی ۶۰ساله جمع آوری پسماند در تهران گفت: در این موضوع ۶۰ سال رهاشدگی داریم و کار بزرگی است و به نظم درآوردن مساله پسماند زمانبر است و نیازمند مشارکت است. 

او در پاسخ به این سوال که این طرح چقدر درآمدزایی داشه گفت: درآمدها به صورت مستقیم و غیر مستقیم است و به صورت مستقیم غرفه‌ها و یا اپلیکیشن‌ها سیستم‌های تشویقی می‌گذارند که به مرور ارتقا خواهد یافت. در قسمت درآمدهای غیرمستقیم از ۷۵۰۰ تن پسماند در تهران ۸۰ درصد آن دفن می‌شد در حالی که دفن اکنون به ۳هزار تن رسیده است و بیش از ۵۰ درصد کاهش دفن داریم که این سود است. 

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تهران افزود: از طرفی مجموع هزینه‌های کل ما در زمینه رفت و روب و خدمات شهری در ۴ سال اخیر ۵۰ درصد هم افزایش پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز