خبرگزاری کار ایران

لایحه هوشمندانه دولت درباره شورایاری‌ها/ وزارت کشور درباره حذف اسامی دو عضو شورا از لیست صلاحیت‌های تایید شده توضیح دهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۸۸۴۰

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به لایحه هفته گذشته دولت درباره شورایاری‌ها گفت:‌امیدوارم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا نژادبهرام در جریان سیصد و یکمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره تصویب لایحه هیات وزیران در رابطه با شورایاری‌ها گفت: متاسفانه به دلیل شکایت سازمان بازرسی و رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر لغو کلیه مصوبات و دستورالعمل‌های انتخابات شورایاری‌ها که منجر به توقف فعالیت شورایاری‌ها در دوره بعدی شد در یک اقدام بسیار هوشمندانه دولت لایحه‌ای را تهیه کرد که براساس آن موضوعیت شورایاری‌ها مورد توجه قرار بگیرد و مساله آنها در دستور کار وزارت کشور قرار گیرد. 

او ادامه داد: این امر در شرایطی محقق شد که به رقم آنکه تعداد کثیری از نمایندگان مجلس در مدیریت شهری فعالیت می‌کردند و از تاثیر نقش شورایاری‌ها در فعالیت‌های شهری آگاه بودند و از ضرورت اتصال شورایاری‌ها به شورا واقف بودند هیچ اقدامی در این دو سال انجام ندادند.

نژادبهرام گفت: اقدام به حق هیات دولت شایان تقدیر است و امیدوارم مجلس بتواند کوتاهی دو سال گذشته را با تصویب سریع این لایحه به انجام برساند و موضوع شورایاری‌ها برای همیشه مرتفع شود. 

عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران در ادامه در تذکری به وزارت کشور گفت: وزارت کشور در پی رد صلاحیت‌های گسترده هیات نظارت شوراها در سطح شهرستان،‌ استان و کشور و کم‌توجهی این وزارتخانه به سوابق و فعالیت افراد رد صلاحیت شده نسبت به انتشار اسامی لیست‌ها کوتاهی جدی صورت گرفته است. در آخرین لحظات که لیست هیات نظارت به فرمانداری تهران رسیده است،‌ اسامی اینجانب زهرا نژاد بهرام و آقای بشیر نظری در لیست وجود داشته و به اذعان کسانی که لیست هیات نظارت را مشاهده کردند، به فاصله غروب و تا صبح روز انتشار اسامی نامی از این دو اسامی نیست.

او از وزارت کشور درخواست کرد که نسبت به این مهم بررسی لازم را انجام دهد و در پاسخ جدی نسبت به اتفاقات رخ داده در این بازه زمانی توضیحات لازم را بدهند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز