خبرگزاری کار ایران

شهدای منا در زیباترین حالت یک انسان در عالم خلقت به شهادت رسیدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۰۴۶۰

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم جشن عید غدیر و گرامیداشت شهدای منا به‌ویژه سردار سرافراز شهید «حاج علی‌اصغر فولادگر» و رونمایی از کتاب زندگی‌نامه این سردار شهید گفت: شهدای منا در عالی‌ترین مراتبی که یک انسان در عالم خلقت درک می‌کند، مظلومانه به شهادت رسیدند. فلسفه بزرگداشت برای این شهدای عزیز هم همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند نگذراید فاجعه منا فراموش شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سعید اوحدی در این مراسم که شامگاه سه‌شنبه ۵ مردادماه در مسجد جامع پیامبر اعظم (ص) شهرک شهید محلاتی برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا، به‌ویژه سردار شهید علی‌اصغر فولادگر و تبریک عید سعید غدیر خم، حج سال ۹۴ و فاجعه منا را از سخت‌ترین دوران عمر خود خواند و گفت: فاجعه منا و شهادت جمعی از حاجیان کشور براثر بی‌کفایتی حکومت آل سعود که سردار شهید حاج علی‌اصغر فولادگر هم جزو این عزیزان بودند، حتی از هشت سال اسارت برای بنده و البته خانواده این عزیزان دردناک‌تر بود و بعد از سال‌ها هنوز تجسم خاطرات آن سخت و دشوار است.

وی افزود: اگر با دیده بصیرت نگاه کنیم در باطن همین فاجعه تلخ منا هم برکاتی از مظلومیت شهدای عزیز ما است که آثار آن را هم تا به امروز شاهد بودیم و هم در آینده شاهد خواهیم بود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به آیه شریفه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» این آیه را مصداقی برای زندگی و شهادت شهدای منا خواند و افزود: خداوند در این آیه درهای امیدواری را بر روی انسان‌ها باز می‌کند و صراحتا اعلام می‌کند جزو قانونمندی نظام خلقت و خداوند است که همواره انسان‌های بزرگی در مسیر ارزش‌های پروردگار و اهل‌بیت (ع) استوار ایستاده‌اند که برخی از آن‌ها در این مسیر توفیق شهادت پیدا می‌کنند اما برخی دیگر انسان‌های منتظری هستند که بر عهدی که با خدا بسته‌اند مانده‌اند و در این مسیر هیچ تغییر و تبدیلی در اراده آن‌ها ایجاد نمی‌شود.

اوحدی سردار شهید فولادگر را مصداق عینی انسان‌های منتظر در آیه فوق خواند و اضافه کرد: این شهید بزرگوار سال‌ها در عملیات‌های مختلف در دفاع مقدس، جنگ لبنان، بوسنی و هرزگوین و جبهه مقاومت اسلامی شرکت و یک عمر با شهدا زندگی کرد، اما تقدیر و حکمت خداوند بر این بود که در آن حوادث زنده بماند و انتظار او در حادثه منا به سر برسد و شهید شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  از دیگر مصادیق مهم انسان‌های منتظر در این آیه است، عنوان کرد: حاج قاسم ۴۰ سال بر ارزش‌های الهی و اهل‌بیت (ع) و اسلام پایبند ماند، شهادت بسیاری از دوستان خود را دید اما همچنان منتظر ماند و لحظه‌ای از عهد خود خارج نشد و تغییر نکرد تا به‌عنوان سیدالشهدای محور مقاومت و پس از آن همه خدمت و تاثیرگذاری به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت رسید. شهید فولادگر هم چنین عزیزی بود.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه ضمن تشکر از برگزارکنندگان این مراسم و گردآوری کتاب خاطرات و زندگی‌نامه شهید فولادگر تصریح کرد: به خدا قسم نه شهدا و نه خانواده شهدا هیچ نیازی به برگزاری این مراسم‌ها ندارند، چرا که شهدا «عند ربهم یرزقون‌» هستند و خانواده‌های معظم شهدا هم خود مقام شفاعت دارند. این ما هستیم که باید در این مراسم‌ها و برنامه‌ها دست به دامن این عزیزان شویم.

اوحدی در ادامه گفت: در فاجعه منا براثر بی‌کفایتی و بی‌تدبیری آل‌سعود بیش از ۶ هزار شهید مظلوم از امت اسلام در زیباترین حالت یک انسان در عالم خلقت و در لباس احرام به شهادت رسیدند و بی‌کفایتی آل سعود در تاریخ اسلام ثبت شد. حتی پس از این فاجعه از برگرداندن پیکر پاک این شهدا به کشورشان خودداری کردند؛ اما ایران تنها کشور در بین ۵۳ کشور آسیب دیده بود که با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری و پیامی که صادر کردند، با قدرت توانست پیکرهای مطهر شهدا را به کشور برگرداند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تاکید کرد: شهدای منا در عالی‌ترین مراتبی که یک انسان در عالم خلقت درک می‌کند، مظلومانه به شهادت رسیدند. فلسفه بزرگداشت برای این شهدای عزیز هم همان فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند نگذراید فاجعه منا فراموش شود.

در بخشی از این مراسم هم کتاب زندگی‌نامه سردار شهید علی‌اصغر فولادگر تحت عنوان «فولاز» با حضور خانواده شهید و نویسنده کتاب رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز