خبرگزاری کار ایران

۵ ساخت و ساز غیرمجاز در شهرستان قروه تخریب شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۱۶۴۱

با دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قروه حکم تخریب پنج باب ساخت ساز غیر مجاز در اراضی ملی منطقه حفاظت شده این شهرستان اجرا شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه با اشاره به اینکه تخریب ساخت و سازهای انجام گرفته در اراضی ملی مناطق تحت مدیریت، بصورت غیر اصولی مورد تصرف و تجاوز متصرفین قرار گرفته بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه که مناطق حفاظت شده جزئی از انفال و متعلق به بیت المال و همه مردم است و سازمان حفاظت محیط زیست هم متولی نگهداری محسوب می‌شود، تعرض، تجاوز، تصرف، تخریب و ساخت و ساز اراضی ملی ممنوع است و پیگرد قضایی دارد. 
 
توفیق زارعی در ادامه تصریح کرد: دستگاه قضا و دادستانی و نیروی انتظامی همچون گذشته نسبت به حفظ و حراست اراضی ملی اهمیت ویژه ای قائل هستند و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قروه نیز با رصد مستمر مناطق، کوچک‌ترین اغماضی با متصرفین این اراضی را ندارد و قاطعانه با عاملان مخرب برخورد می کند.
 
منطقه حفاظت‌شده، یکی از مناطق چهارگانه حفاظت محیط زیست ایران است. سازمان حفاظت محیط زیست«منطقه حفاظت‌شده» را به این شرح تعریف نموده‌است: «اراضی به نسبت وسیع با ارزش حفاظتی زیاد که با هدف حفظ و احیای رویشگاه‌های گیاهی و زیستگاه‌های جانوری انتخاب می‌شوند. مناطق حفاظت‌شده، محیط‌های مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزشی و پژوهش‌های زیست‌محیطی به‌شمار می‌آیند. انجام فعالیت‌های گردشگری و بهره‌برداری مصرفی و اقتصادی متناسب با نواحی هر منطقه و بر اساس طرح جامع مدیریت مناطق، مجاز است.»
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز