خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبرداد:

کمبود ۱۶۰ هزار نیرو در وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۹۹۷

حدود ۶۰ هزار نفر از این ۴۰۰ هزار پرسنل را معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قبول ندارد که به این معنی است بدون مجوز کار می‌کنند.

ایلنا: وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: ‌ با کمبود ۱۶۰ هزار پرسنل مواجه هستیم که عمده آن‌ها به بخش پرستاری مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بیست و پنجمین همایش بین المللی بیماری‌های کودکان ایران در یازدهمین همایش کشوری پرستاری گفت: همه باید به سیاست‌های حمایتی جمعیتی که مورد تأکید رهبری نیز هست کمک کنند چرا که برای آینده کشور بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم اعتبارات لازم برای داشتن یک بیمه قابل قبول نسبت به درمان ناباروری در بودجه ۹۳ دیده شود.

هاشمی در پاسخ به این سوال که وزارت بهداشت در کدام بخش‌ها بیمار است، افزود: تا آنجایی که لازم است اطلاع داریم لذا باید به دنبال درمانش باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ایجاد اختلال در روند تخصیص ارز دارو، گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بانکی اعلام کرده بود که ممکن است از ۱۴ اکتبر حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه‌ها را افزایش دهد اما وزیر خارجه پیگیری کردند و به من خبر دادند تقریبا ۹۵ درصد مشکل حل شده است..

هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم امروز خبر قطعی را به من بدهند که مشکل حل شده است از همین رو جای نگرانی نیست.

وزیر بهداشت همچنین در مورد کمبود نیروی انسانی بویژه پرستار در وزارت بهداشت گفت: ما چیزی حدود ۴۰۰ هزار پرسنل داریم که متأسفانه وزارت بهداشت هر روز که بزرگ‌تر می‌شود اداره آن نیز سخت‌تر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ هزار نیرو کم داریم، افزود: حدود ۶۰ هزار نفر از این ۴۰۰ هزار پرسنل را معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری قبول ندارد که به این معنی است بدون مجوز کار می‌کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: برای این تعداد منبعی در بودجه دیده نشده است که از آن پرداخت هزینه کنیم لذا حقوق آن‌ها باید از درآمدهای اختصاصی بیمارستان پرداخت شود.

وی ادامه داد: از همین رو باید از درآمدهای اختصاصی بیمارستان حقوق و مزایا این تعداد پرداخت شودکه آن هم از یک سال گذشته به دلیل پرداخت حق جذب پرسنل دچار مشکل شده است.

هاشمی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت چشم پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: چشم پزشکی در کشور ما خیلی رشد کرده و دستاوردهای زیادی داشته است.

وزیر بهداشت بر لزوم مراجعه کودکان به چشم پزشک تأکید کرد و افزود: اگر چه در بدو تولد نوزادان معاینه می‌شود اما لازم است سه سالگی و همچنین قبل از ورود به مدرسه موردمعاینه قرارگیرند.

وی با اشاره به اینکه تنبلی چشم از ۹ سالگی به بعد هیچ درمانی ندارد، افزود: سن طلایی درمان این بیماری بین ۴تا۶ سالگی است از همین روکودکان باید به چشم پزشک مراجعه کنند زیراخیلی از موارد کم بینایی گاهی با تجویز یک عینک قابل پیشگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز