خبرگزاری کار ایران

والدین اولین و مهم‌ترین عامل مؤثر در کاهش میزان اُفت تحصیلی فرزندان

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۷۰

والدین باید هنگام کسب موفقیت‌های تحصیلی هر چند کوچک توسط فرزندشان، او را تشویق کنند زیرا همیشه حضور پاداش و تقویت اهمیت بسزایی در بروز و تکرار مجدد رفتار تقویت شده دارد و با این کار روحیه اعتماد به نفس فرزند افزایش یافته و نسبت به درس خواندن هدف و انگیزه پیدا می‌کند.

ایلنا: والدین، اولین و مهم‌ترین عامل مؤثر در کاهش میزان مشکل تحصیلی در فرزندان هستند.

به گزارش ایلنا، کار‌شناس سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان تاکستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: والدین در مواجهه با اُفت تحصیلی فرزندان خود باید انعطاف پذیر بوده و از بروز رفتارهای خشونت آمیز با آن‌ها پرهیز کنند.

کبری نیک نامی در ادامه گفت: والدین باید هنگام کسب موفقیت‌های تحصیلی هر چند کوچک توسط فرزندشان، او را تشویق کنند زیرا همیشه حضور پاداش و تقویت اهمیت بسزایی در بروز و تکرار مجدد رفتار تقویت شده دارد و با این کار روحیه اعتماد به نفس فرزند افزایش یافته و نسبت به درس خواندن هدف و انگیزه پیدا می‌کند.

وی به نقش والدین در تحصیل فرزندان اشاره کرد و گفت: والدین به سه دسته هدایت کننده، قدرت مدار و آسان گیر تقسیم می‌شوند.

کار‌شناس سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان تاکستان تأکید کرد: از جمله نقش‌های دیگر والدین که در امر تحصیل فرزندان بسیار مهم است، نگرش والدین نسبت به تحصیل نوجوانان و فرزندان خود است که آیا فرزندان را به منظور یادگیری و کسب دانش به مدرسه می‌فرستند یا برای نمره و مدرک گرفتن است.

نیک نامی اضافه کرد: والدین باید به این امر توجه کنند که ملاک درس خواندن یادگیری است نه نمره و هدف از یادگیری کسب مهارت‌های لازم برای داشتن یک زندگی موفق در آینده، داشتن نظم و تربیت و اجتماعی شدن است.

این کار‌شناس تصریح کرد: محققان با مطالعه دانش آموزانی که به اُفت تحصیلی دچار شده‌اند دریافته‌اند که مسایل خانوادگی به ویژه از هم گسیختگی خانواده، کم سوادی والدین، مشکلات عاطفی، جوّ اجتماعی و روانی ناسالم حاکم بر خانواده، عدم ارتباط صمیمانه دانش آموز با والدین و اولیاء مدرسه، کم بودن درآمد و عدم اشتغال سرپرست خانواده و در نتیجه عدم توانایی در ارضاء و برآورده کردن نیازهای اولیه فرزندان، از جمله مهم‌ترین عوامل مهم مؤثر بر این واقعیت هستند.

به گفته این کار‌شناس از مهم‌ترین مشکلات نظام آموزشی افت تحصیلی است که همه ساله به صورت‌های گوناگون بخش عمده‌ای از استعدادهای بالقوه انسانی و منابع اقتصادی جامعه را به هدر می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز