خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری:

از ظرفیت‌های استانی در مراسم اربعین بیشتر استفاده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۲۱۳

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه باید از ظرفیت های استانی در ساماندهی قوی تر خدمات تغذیه و اسکان در مراسم اربعین بیشتر استفاده کنیم، گفت: ستاد مرکزی اربعین حسینی نقش هماهنگی و نظارت را بیشتر دنبال خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با تبریک هفته بسیج به همه بسیجیان انقلابی و تلاشگر کشور، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت سفری که از سوی دولت عراق اعلام شد؛ در نهایت اعزام پرواز هوایی با تعداد ۶۰ هزار نفر موافقت شد که خوشبختانه با تمهیدات صورت گرفته؛ مسیر رفت و برگشت به نحو مناسبی انجام شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سال ۹۸ اعزام زائر در حدود سه میلیون و هفتصد هزار نفر را در کشور داشتیم؛ گفت: باید هم اکنون این آمادگی در کشور به لحاظ زیرساختی و فنی فراهم شود که در شرایط غیر کرونایی و عادی امکان عزیمت تعداد ۴ الی ۵ میلیون نفر باشد.

وی در این خصوص گفت: مهم ترین نیاز در این حوزه، تقویت زیرساخت های ارتباطی اعم از جاده ها و راههای مواصلاتی در سه استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان است که باید اقدامات و سرمایه گذاری های لازم در این خصوص تدبیر شود.

موضوع استانی شدن اربعین از دیگر محورهای مورد اشاره ذوالفقاری در نشست امروز بود و در این خصوص گفت: استانی شدن از این جهت که تلاش کنیم ظرفیت های استانی در بخش موکب داران، نیازمندی ها در حوزه اسکان و تغذیه را بیشتر فعال کنیم و ستاد مرکزی اربعین بیشتر نقش هماهنگی و نظارت را بر عهده گیرد.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از ضرورت های جدی در مراسم اربعین که باید سال آتی مورد توجه اساسی قرار گیرد؛ مساله بیمه برای همه زوار و همچنین خدمات درمانی سرپایی در کنار موکب داران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز