خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مترو تهران خبر داد؛

بهره برداری بخش‌هایی از خطوط ۶ و۷ مترو در سال آتی؛ در صورت تامین اعتبارات

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۹۳

خط ۷ مترو تهران نیز یکی از خطوط مهم شبکه محسوب می‌شود که از شهرک امام علی(ع) و ورزشگاه شهید تختی در محدوده شرقی پایتخت شروع می‌شود و با ادامه مسیر از بزرگراه نواب به بیمارستان میلاد، برج میلاد و در ‌‌نهایت به میدان صنعت در شمال غربی شهر می‌رسد.

ایلنا: مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با بیان اینکه عملیات اجرایی احداثخطوط ۶ و ۷ مترو تهران همزمان با احداثنیمه شمالی خط ۳ مترو دنبال می‌شود گفت: تاکنون ۶ کیلومتر از تونل‌های خط ۶ و ۱۰ کیلومتر از تونل‌های خط ۷ مترو تهران ساخته شده است که در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال آینده می‌توانیم بخش‌هایی از این خطوط را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایلنا، هابیل درویش با بیان این مطلب اظهار کرد: خط ۶ مترو تهران از دولت آباد در شمال شهر ری آغاز و با تغییر جهت تا کن و سولقان امتداد می‌یابد که تا کنون ۶ کیلومتر این خط ساخته شده است.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداثخط ۶ فاز بندی شده که فاز اول این پروژه از دولت آباد تا میدان سپاه در صورت تامین اعتبارات تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: خط ۷ مترو تهران نیز یکی از خطوط مهم شبکه محسوب می‌شود که از شهرک امام علی(ع) و ورزشگاه شهید تختی در محدوده شرقی پایتخت شروع می‌شود و با ادامه مسیر از بزرگراه نواب به بیمارستان میلاد، برج میلاد و در ‌‌نهایت به میدان صنعت در شمال غربی شهر می‌رسد.

مدیر عامل شرکت مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه تاکنون ۱۰ کیلومتر تونل‌های این خط حد فاصل بزرگراه نواب تا بوستان گفتگو ساخته شده است گفت: در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز می‌توانیم سال آینده این بخش از خط ۷ مترو تهران را نیز به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداثخط ۷ مترو تهران با دو دستگاه حفار اتوماتیک و خط ۶ مترو با یک دستگاه TBM در حال انجام است گفت: اولویت اول مترو تهران در سال جاری تکمیل خط ۳ و احداثنیمه شمالی این خط است اما پس از خط ۳، بهره برداری از خطوط ۶ و ۷ مترو در دستور کار قرار دارد..

درویش خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ کارگاه مترو در تهران فعال است، که برای سرپا نگه داشتن این کارگاه‌ها نیازمند تامین به موقع اعتبارات هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز