خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

مجلس در بررسی بودجه با چشم باز و بینش علمی عمل کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۵۱۹

رئیس شورای شهر تهران گفت: از نمایندگان مجلس که می‌خواهند بودجه دولت را بررسی کنند خواهش می‌کنم با چشم باز و بینش علمی به بودجه نگاه کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود با اشاره به دو مناسبت هفته جاری گفت: پنجشنبه ۲۵ آذر ماه روز پژوهش نامگذاری شده است و آن را گرامی می‌داریم و امیدواریم پژوهش در کشور کاملا عملیاتی شود.

او ادامه داد: به بودجه کشورهای پیشرفته که نگاه کنید، این کشورها بودجه‌های بالایی را صرف پژوهش می‌کنند و بعد عملیات اجرایی دارند.

چمران در ادامه با اشاره به روز حمل و نقل و رانندگان گفت: ۲۶ آذر روز حمل و نقل و رانندگان است و نه تنها در تهران بلکه در بسیاری از شهرهای کشورها و ناوگان بین شهری نیز مشکل حمل و نقل داریم و باید این موضوع حل شود.

چمران ضمن ابراز امیدواری درباره بودجه ۱۴۰۱ دولت در بخش حمل و نقل گفت: امیدواریم بودجه‌ای که برای حمل و نقل عمومی در بودجه ۱۴۰۰ دولت در سال جاری پیش بینی شده بود و به صورت کامل محقق نشده در سال ۱۴۰۱ حتما افزایش یابد چرا که بدون این افزایش‌ها برای حمل و نقل تهران کاری نمی‌توان کرد.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وضع حمل و نقل شهر تهران خراب است اضافه کرد: اگر هم کاری شود همین ۱۶۵ اتوبوسی است که خریداری می‌شود و در مقایسه با چند هزار اتوبوسی که از رده خارج شده در چهار سال گذشته قابل مقایسه نیست.

چمران گفت: اگر آلودگی هوا هست باید از همین جا سرچشمه آن را بگیریم؛ از نبود حمل و نقل عمومی و استفاده بیش از حد از اتومبیل‌های شخصی. موارد خاصی از جمله نمایشگاه‌ها نیز به آلودگی هوا کمک می‌کند. دوستان عزیز ما که برای همه آن‌ها احترام قائل هستیم و نمی‌گویم مسئولیت ندارند، شما همه کاره و مسئول همه جا هستید، مسئول این آلودگی هم شما هستید و اقدامات تاثیر می‌گذارد در آلودگی هوا و تنفسی که همه ما باید داشته باشیم و از آن محروم هستیم.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی خوب و درست می‌توان اقدامات را درست کرد. مطالعات انجام شده و نتیجه مطالعات مشخص است و باید عملیاتی شود و برای عملیاتی شدن نیز شهرداری و شورای شهر تهران آماده هستند. شوراهای شهر و شهرداری‌های کلانشهرهایی که دچار آلودگی هوا هستند نیز آماده همکاری هستند و باید این همکاری صورت بپذیرد وگرنه تاثیر بسیار منفی در همه چیز خواهد داشت.

چمران گفت: فکر نکنید اعتباراتی که اینجا گذاشته می‌شود اضافی است، خیر اینگونه نیست. اینجا اگر اعتباری گذاشته شود از هزینه‌های بیمارستانی و مرگ و میر و نظایر آن کاسته خواهد شد. فکر نکنید این بودجه‌ها اضافی است.

او خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از نمایندگان مجلس که می‌خواهند بودجه دولت را بررسی کنند خواهش می‌کنم با چشم باز و بینش علمی به بودجه نگاه کنند و فکر نکنند اگر برای حمل و نقل عمومی شهرها اعتبار و بودجه‌ای گذاشتتند بودجه از دست آن‌ها در رفته است. درست است که هزینه است اما از بسیاری هزینه‌های دیگر خواهد کاست.

رئیس شورای شهر گفت: زمانی قرار شد از هزینه سوخت به حمل و نقل کمک شود و ما التفاوت را به شهرداری بدهند و وزیر سابق نفت در همین شورا قول داد و عملی هم نکرد. امیدواریم در مجلس بودجه به خوبی بررسی شود و نتیجه خوبی از آن بگیریم و در برابر این همه ناراحتی مردم عرق شرم فقط بر پیشانی ما ننشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز