خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

نیروهای ارتش همیشه در امدادرسانی به مردم و نیروهای مسئول در صحنه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۲۵

رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نیروهای ما هم وظیفه قانونی داشته و هم انگیزه فردی و سازمانی برای امدادرسانی به مردم و نهادهای دولتی مسئول در همه امور (سیل، زلزله و...) دارند و در صحنه هستند.

به گزارش ایلنا از وبدا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در نشستی که با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با بیان اینکه نیروهای ما هم وظیفه قانونی داشته و هم انگیزه فردی و سازمانی برای امدادرسانی به مردم و نهادهای دولتی مسئول در همه امور (سیل، زلزله و...) دارند و در صحنه هستند، گفت: در این حوادث در مرحله نخست سربازان نزدیکترین پادگان و بسیجیان به منطقه رسیده و بعد از یکی دوساعت نیروهای امدادی به صحنه می آیند.

 
وی ادامه داد: در سازمان دهی که انجام شده، تجهیزات لازم هم در اختیار این افراد قرار داده شده است تا زمانی که لازم شد از آنها استفاده کنند. در موضوع کرونا هم از اسفند 98، علاوه بر بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب بیمارستانی هم از سپاه و ارتش از اصفهان به قم منتقل شد. تاکنون با همه مشکلاتی که وجود داشته در همه ابعاد کمک کرده و دریغ نکرده ایم. در دوره اخیر 12 بیمارستان تنفسی راه اندازی شد.
 
سرلشکر باقری تصریح کرد: این موضوع برای ما هم تمرین بود؛ ارتش در سه شبانه روز 1500 تخت راه اندازی کرد. در همین دوران اخیر 12 بیمارستان تنفسی 100 تخت خوابی آماده کرد. همه این اقدامات برای ما هم تجربه هایی به همراه دارد؛ نسل جدید آموزش می بیند که چگونه در شرایط اضطراری به سرعت کار انجام دهد. با بخش کشوری هماهنگ بوده و ابعاد مختلف کار را دنبال کند.
 
رییس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: این افراد در موضوع واکسیناسیون هم همه پای کار آمدند. در برخی استانها درصد بالایی از بسیجیان، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به میدان آمدند.

وی در پایان با بیان اینکه ان شاالله هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود اما هر اتفاقی هم رخ دهد ما در خدمت هستیم و حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم بست، مطرح کرد: همه این اقدامات در کنار کارهای دفاعی امنیتی دوستان است؛ خدا به همین وحدت، رفاقت و برادری برکت می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز