خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

واکنش به بلندمرتبه‌سازی‌ها در منطقه ۲۲/ موافق این همه برج‌سازی نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۴۶۳

رئیس شورای شهر تهران گفت: با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی آن موافق این همه برج‌سازی نیستم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه با اعضای شورای سابق درباره مسأله باغات تهران گفت: به این دلیل که این مسأله را بصورت علمی بررسی می کنیم گفتیم که نظرات همه را بگیریم و از اعضای شورای سابق و اساتید دانشگاه و دکتر شکیب و ادیب زاده که از قدیم در شورا بودند و در مسأله باغات تخصص داشتند در این جلسه دعوت کردیم.

او با بیان اینکه نمی‌خواستیم جلسه به صورت کنفرانسی باشد که یک نفر صحبت کند اظهار کرد: می‌خواستیم همه نظرات خود را دقیق بگویند. جلسه خوبی بود و مسائل مطرح شد و نقاط قوت و ضعف بیان شد و انشالله این مسأله را با عده دیگری از اساتید دانشگاه و متخصصینی که در شهرداری هستند ادامه خواهیم داد تا به نتیجه متعادلی برسیم.

چمران تاکید کرد: در این مسأله نه باید خیلی سختگیری کرد و البته درباره قطع درخت هرچقدر سختگیری کنیم خوب است و این کار را انجام خواهیم داد. درخت نباید قطع شود اما کاری هم نکنیم که درخت‌ها به گونه‌ای قطع شود و در عین حال پروانه نیز صادر نشود. چیزی که الان شاهد آن هستیم این است که درخت‌ها قطع می‌شوند اما پروانه صادر نمی‌شود. یک دانه پروانه صادر نشده اما به درختان و فضای سبز نیز اضافه نشده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: به دنبال این هستیم که میزان فضای سبز شهر هرچه بیشتر اضافه شود، درخت‌ها قطع نشود و در عین حال مردم نیز آنچه را که نیاز دارند و می‌توانند بسازند از آن منتفع شوند، نه اینکه آسیب ببینند. چرا که با طرح فعلی عده‌ای به شدت آسیب می‌بینند و ضرر می‌کنند.

رئیس شورای شهر تهران درباره مجوز بلندمرتبه‌سازی در کنار باغ گیاه‌شناسی در منطقه ۲۲ گفت: جایی که دارند برج می‌سازند را دقیق نمی‌دانم که کجاست، اصلا کی پروانه گرفتند. این موارد باید بررسی شود. شخصا و با توجه به مسائل شهرسازی و فضای شهر تهران و سیستم جغرافیایی شهر تهران موافق این همه برج‌سازی نیستم.

او اضافه کرد: اما اینکه در آنجا درخت بوده یا نه یک مسأله است چرا که در آنجا باغات و درخت زیاد نیست. قطعا در آنجا اجازه اینکه درختی قطع شود و برجی ساخته شود نباید بدهیم.

چمران در واکنش به اینکه آن قسمت ظرفیت جمعیت‌پذیری را دارد گفت: طرح جامع و تفصیلی مشخص دارد و در دوره گذشته بازنگری شد و اگر این طرح بازنگری شده و این مطلب گفته شده یعنی کار علمی روی آن انجام شده و فراتر از آن نباید باشد.جذب جمعیت در آنجا نیز نباید بیش از حد باشد چرا که مسأله فاضلاب، آب و کمبود فضای آموزشی را داریم و خدمات شهری نیز کم دارد و البته تا دلتان بخواهد فروشگاه ساختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز