خبرگزاری کار ایران

پروژه کتیبه‌های کاشی معرق حرم مطهر امام حسین علیه السلام رو به اتمام است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۲۲

سنگ کاری تل زینبیه که توسط ستاد کرمانشاه انجام می‌شد تازه به اتمام رسیده و در حال حاضر هم طرح ساب زنی سنگ‌های حرم که در آن بر روی درخشندگی و جلای سنگ‌ها کار می‌شود و درز‌ها و فواصل نیز برطرف می‌گردند را در دستور کار داریم.

ایلنا: گل محمدی از اتمام پروژه کتیبه‌های کاشی معرق حرم مطهر حسینی در روزهای آتی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، کنترل پروژهٔ حرم مطهر حسینی در این ارتباط گفت: کتیبه‌های کاشی معرق حرم مطهر امام حسین علیه السلام که شامل آیات قرآنی است با پیشرفت ۹۹ درصدی در مراحل پایانی کار قرار دارد.

وی افزود: این پروژه توسط آقای کاظم‌پور هنرمند تهرانی و تیم همکارش از سال۹۰ در آستان مقدس حسینی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های طرح یا حسین آغاز شده بود.

گل محمدی در مورد سایر پروژه‌های اجرایی در حرم مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) گفت: سنگ کاری تل زینبیه که توسط ستاد کرمانشاه انجام می‌شد تازه به اتمام رسیده و در حال حاضر هم طرح ساب زنی سنگ‌های حرم که در آن بر روی درخشندگی و جلای سنگ‌ها کار می‌شود و درز‌ها و فواصل نیز برطرف می‌گردند را در دستور کار داریم.

این مقام مسئول با اشاره به ادامه داشتن طرح آیینه کاری حرم تاکید کرد: این طرح در دو بخش اجرا می‌شود در بخش اول که تخریب و مقاوم سازی است نیروهای متبرع از سراسر کشور کار را اجرایی کرده‌اند و در بخش دوم که شامل رسمی بندی و گچ کاری و مقرنس کاری است هنرمندانی از استان فارس به سرپرستی آقای فتحی این کار را انجام می‌دهند. اجرای آیینه کاری نیز بر عهده هنرمندان تهرانی چون آقای نادری فر می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز