خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان در خارج از کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۲۳۰

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی گفت: هرچقدر میزان تکنولوژی پیشرفته و همچنین میزان دانش به روز در محصولات دانش بنیان‌ بیشتر باشد در آنصورت مشتری آن در بیرون مرزها بیشتر خواهد شد.

محمد جواد لاریجانی، رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان در خارج از مرز و استقبال کشورهای دیگر از این تولیدات بیان کرد: رشد مراکز دانش بنیان از سیاست‌های بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران بوده است و طبیعتا مشتری محصولات دانش بنیان به چند دلیل نسبت به تهیه آن اقدام می‌کنند؛ اول دلیل که اهمیت بسیاری هم دارد، کیفیت محصولات دانش بنیادی است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرچه میزان تکنولوژی به کار رفته در محصولات بیشتر باشد فروش آن بیشتر خواهد شد، گفت: ما اگر با تکنولوژی پیشرفته و قیمت رقابتی کارهای باکیفیت تهیه کنیم قطعا این محصولات در دنیا مشتری پیدا خواهد کرد. هرچقدر میزان تکنولوژی پیشرفته و همچنین میزان دانش به روز در محصولات دانش بنیان‌ها بیشتر باشد در آن صورت مشتری آن در بیرون مرزها بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به نمونه محصولاتی که توسط شرکت‌های خارجی از ایران تهیه شده است، گفت: به عنوان مثال ذره هیگز که کشف آن در مرکز تحقیقات سرن انجام شد. در مرکز یک سنسور و شتاب دهنده ذره وجود دارد و دارای دستگاه‌های خیلی حساس است. یکی از این دستگاه‌های خاص این شتاب دهنده توسط شرکت جمهوری اسلامی و پژوهشگاه دانش‌های بنیادی ساخت شده و اکنون این دستگاه در داخل شتابگر پیشرفته دنیا قرار دارد و کار می‌کند.

رئیس پژوهشگاه دانش‌های بنیادی اضافه کرد: اتفاقا شرکت هپکو نیز روی قطعه طراحی شده ما نیز کار کرده است. حدود ۱۰.۱۵ سال پیش شرکت هپکو یک برگه تشویق از آزمایشگاه سرن برای فعالیت‌ها دریافت کرد و این یعنی هپکو معتبر است. بنابراین ما امکانات داریم و باید مجاهدانه کار کنیم.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که برخی نخبگان در شرکت‌های دانش بنیان این گلایه را دارند که ما محصولی را تولید می‌کنیم اما به آن استاندارد نمی‌دهند، به همین خاطر ما تصمیم می‌گیریم همان محصول را با قیمت بهتر به کشورهای خارجی بفروشیم تا آن‌ها استفاده کنند. چرا در زمینه اخذ استاندارد محصولات شرکت‌های دانش بنیان بازنگری صورت نمی‌گیرد تا شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم؟ گفت: از نظر ما باید بستر استاندارد را تقویت کرد. انشالله در تولید محصولات دانش بنیان با استاندارهای قوی پیش خواهیم رفت، باید استانداردها را درست کرده و مشکلات آن را حل کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز