خبرگزاری کار ایران

معاون حج سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با ایلنا:

اولویت اعزام به حج با زائرانی است که در سال ۹۹ ثبت‌نام کرده‌اند/ بازگشایی حج عمره را منوط به فعالیت کنسولگری‌مان در عربستان کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۷۱۲۰

معاون حج سازمان حج و زیارت با بیان اینکه هنوز سهمیه‌ای از سوی عربستان برای کشورهای دیگر اعلام نشده است، گفت: در صورت اعلام سهمیه، افرادی که در سال ۹۹ ثبت‌نام خود را تکمیل کرده‌اند، براساس اولویت به حج اعزام خواهند شد.

"اکبر رضایی" معاون حج سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: عربستان اعلام کرده است که یک میلیون نفر از حجاج داخل و خارج عربستان می‌توانند به حج مشرف شوند، اما تا زمانی که مذاکرات انجام نشود، نمی‌دانیم چه سهمی برای ما تعیین شده است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته که مناسک حج برگزار می‌شد، عربستان، مسئولان حج کشورهای اسلامی را دعوت کرده و در آنجا موضوعات فیمابین بحث و تفاهم‌نامه‌هایی امضا می‌شد. در همین تفاهم‌نامه هم سهم کشورها مشخص می‌شد و بعد از آن وارد فاز اجرایی، اجاره مسکن، هتل و… می‌شدیم.

معاون حج سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تقریبا دو روز است که این ظرفیت اعلام شده است و ما منتظر اقدامات بعدی وزارت حج عربستان هستیم.

رضایی درباره واکسن‌های مورد تایید عربستان گفت: در بیانیه عربستان اعلام شده است که حجاج برای سفر به عربستان باید واکسیناسیون کامل را انجام داده باشند و ما هم با توجه به تدابیری که از قبل اندیشیده بودیم، به افرادی که متقاضی سفر حج هستند، واکسن‌های مورد تایید عربستان را اعلام کرده بودیم و آنها نیز همان نوع را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه عربستان محدودیت سنی برای سفر به حج تعیین کرده است، گفت: امسال برای حج عربستان مقرر کرده است که افراد کمتر از ۶۵ سال به حج مشرف شوند. به دلیل اینکه شرایط خاص کرونایی است و برای جلوگیری از همه‌گیری این شرط در نظر گرفته شده است و امیدواریم در سال‌های بعد که شرایط عادی شد افراد بالای ۶۵ سال نیز برای سفر حج اعزام شوند.

معاون حج سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: افرادی که در سال ۹۹ ثبت‌نام کرده و هزینه‌شان را پرداخت کرده بودند، قرار بود حج ۹۹ اعزام شوند، اما این اتفاق نیفتاد و آنها نیز براساس سهمیه‌ای که به ما اعلام می‌شود براساس اولویت اعزام خواهند شد.

رضایی درباره سفر زائران ایرانی به حج عمره گفت: ما در رابطه با اعزام زائران به عمره یکی از شرایط‌مان بحث حمایت کنسولی از زائرانی است که اعزم می‌شوند. طبیعتا این امر نیازمند باز شدن فعالیت کنسولی ما در آنجا است اگر این مسئله محقق شود، برای بازگشایی عمره اقدام خواهیم کرد. البته در این خصوص نیز دوستان در وزارت خارجه باید پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز