خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد:

آمار مبتلایان وبا در غرب کشور به ۴۹ نفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۹۲۹

تعداد موارد قطعی وبا در غرب کشور با ۴۱ مورد ابتلا در استان کردستان و ۸ مبتلا در استان کرمانشاه به ۴۹ نفر رسید.

«بهرام کندایی» معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با آخرین آمار مبتلایان به بیماری وبا در این استان اظهار کرد: در حال حاضر ۴۱ مورد قطعی مبتلا به وبا در این استان شناسایی شده است که از این موارد، ۳۱ مورد در مریوان، ۳ مورد در سنندج، ۲ مورد در سقز، ۲ مورد در کامیاران، ۲ مورد در سروآباد و یک مورد در بانه بوده است.

وی افزود: ۳۵ نفر از این موارد را در مریوان تشخیص داده‌اند که این بدین معنی است این افراد مراواده مرزی داشته و در کشور عراق مبتلا شده و وارد کشور شده‌اند. البته هریک از افرادی که به هر شهرستانی رفته‌اند ما اقدامات خود را در این شهرستان تشدید کرده‌ایم.

کندایی بیان کرد: در شهرستان مریوان که کانون اصلی بیماری است، با همکاری آب و فاضلاب و پایانه مرزی اقدامات لازم را انجام داده‌ایم. رصد کردن فاضلاب‌ها و بی‌خطر کردن آن‌ها و توجه به بهداشت آب از جمله این اقدامات است.

کندایی یادآور شد: خوشبختانه مورد فوتی نداشتیم و هیچ یک از بیماران نیز بستری نیستند.

وی بیان کرد: تنها درخواست ما از مردم است این است که برای پیشگیری از ابتلا به بیماری به سلامت آب و غذا توجه لازم را داشته باشند.

افزایش مبتلایان در کرمانشاه

همچنین مهدی محمدی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از افزایش مبتلایان به وبا در این استان خبر داد.

محمدی در این رابطه اظهار کرد: با شناسایی ۳ مورد دیگر به وبا در این استان تعداد مبتلایان به وبا به ۸ نفر رسید.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به وبا در شهرستان‌های پاوه، روانسر و جوانرود بوده و عمده آن‌ها کسانی هستند که با کردستان عراق مراوده داشته‌اند.

محمدی یادآور شد: در همین حال در تمامی شهرستان‌های این استان آزمایشگاه‌ها به صورت روزانه موارد مشکوک را مورد آزمایش قرار می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز