خبرگزاری کار ایران

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل مطرح کرد:

تبادل اطلاعات بین اساتید ایرانی و عراقی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۳۰۷

قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل گفت: ما بعد از انقلاب توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم که می توانیم برادرانه این موارد را در اختیار عراق قرار بدهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ وحید حدادی اصل، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در نشست مشترک اساتید دانشگاه‌های کشور عراق با معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: ریزگردها و کمبود آب از مشکلاتی است که هردو کشور باهم درگیر آن هستیم. می‌توانیم با تعاملات دانشگاهی بین دوکشور این مشکل را حل کنیم. ما بعد از انقلاب توانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم که می توانیم برادرانه این موارد را در اختیار عراق قرار بدهیم.

او با اشاره به تحریم‌های غرب و آمریکا در قبال ایران بیان کرد: ما توانستیم از بسیاری از معضلات تحریم‌ها عبور کنیم که می تواند برای عراق تجربه خوبی باشد. طبق گفته رهبر انقلاب دستاوردهای ما برای همه جهان اسلام است. ما در دو زمینه دانشگاهی آماده‌ایم که به شدت باهم همکاری خوبی داشته باشیم. اولین موضوع پذیرش دانشجو در کشور ماست که پرونده خاصی را برای عراق باز کرده‌ایم و هرمیزان علاقه داشته باشند می‌توانیم میزبان آنها باشیم.

او گفت: پذیرش دانشجوی عراقی را به عنوان مباحث انتفاعی در نظر نگرفتیم بلکه ما دانشجوهای عراقی را مثل فرزندان خودمان و یکسان با آنها می‌دانیم و هیچ تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و عراقی قائل نیستیم و هیچ محدودیتی برای رشته‌های انتخابی آنها در ایران وجود ندارد.

حدادی اصل افزود: موضوع دوم ارتباط بین اساتید ما و عراق است. ما درخواست داریم هم اساتید عراقی برای کارهای پژوهشی به ایران بیایند هم انتظار داریم اساتید ما بتوانند به دانشگاه‌های عراق بروند تا پلی برای تبادل اطلاعات ایجاد کنند. من همه موارد را به سفیر عراق در ایران اعلام کرده‌ام و اگر مشکلی در این ارتباطات وجود داشت من مسئول رفع این مشکلات در وزارت علوم هستم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز