خبرگزاری کار ایران

با مشارکت سازمان محیط زیست؛

نخستین همایش بین المللی «تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی و نسل آینده» برگزاری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۹۳۱

تغییر اقلیم مهم‌ترین چالش جامعة جهانی در عصر حاضر است و پایش الگوی تغییرات آب و هوایی نشانگر وقوع مخاطرات فزایندة اقلیمی در آینده‌ای نزدیک است وچاره اندیشی برای مواجه با تغییر اقلیم هدف برگزاری همایش «تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی و نسل آینده» است.

ایلنا: نخستین همایش بین المللی و جشنواره «تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی و نسل آینده» با مشارکت سازمان حفاظت محیط زیست بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، دبیر همایش بین المللی و جشنواره «تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی و نسل آینده» با اعلام این خبر افزود: پیرو برگزاری اولین همایش «حامیان زمین» با رویکرد مقابله با تغیراقلیم درهشتم اردیبهشت ماه سال جاری و استقبال شایسته مسئولین و اساتید ومتخصصان و مدیران صنایع بخشهای خصوصی و دولتی این مجموعه در نظر دارد همایش و جشنواره‌ای با حضور نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی و محققان و دانش پژوهان این حوزه و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست، فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(معاونت تحقیقات و فناوری)، کمیسیون ملی یونسکو، شرکت ملی گاز ایران و دانشگاههای تربیت مدرس، شهیدبهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی در تهران برگزار کند.

" علیرضا اوجاقی " بیان کرد: تغییر اقلیم مهم‌ترین چالش جامعة جهانی در عصر حاضر است و پایش الگوی تغییرات آب و هوایی نشانگر وقوع مخاطرات فزایندة اقلیمی در آینده‌ای نزدیک است وچاره اندیشی برای مواجه با تغییر اقلیم هدف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه توجه و پایبندی افراد و سازمان‌ها به مسئولیت‌های خود در زمینة مقابله با عوارض تغییر اقلیم یکی از اصلیترین راهکارهای مدیریت این پدیده است، تاکید کرد: این کنفرانس فرصتی برای شناسایی یافته‌ها و رویکردهای نوین مدیریت پدیدة تغییر اقلیم و بررسی نقش مسئولیت‌های اجتماعی افراد و سازمان‌ها با دو رویکرد کلی کاهش(Mitigation) و سازگاری(Adaption) است.

اوجاقی همچنین با پیش بینی افرایش چشمگیر تعهدات ایران در زمینه مسائل محیط زیستی با توجه به معاهدات بین‌المللی موجود، اظهار کرد: دستیابی به این تعهدات تنها با مشارکت و توجه همة افراد تصمیم‌ساز، تصمیم‌گیر، سازمان‌های دولتی، خصوصی و مردم‌نهاد به مسئولیت‌های خود محقق می‌شود.

دبیر همایش تغییر اقلیم، مسئولیت اجتماعی و نسل آینده همچنین با بیان اینکه این همایش شامل برگزاری جشنواره، کنفرانس علمی و کارگاه آموزشی گفت: این همایش پنجم و ششم بهمن ماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تا اول بهمن فرصت دارند برای حضور در همایش ثبت نام کنند.

اوجاقی با تاکید بر اینکه برگزاری کنفرانس علمی با محوریت تغییر اقلیم و با هدف بررسی تخصصی و کار‌شناسی دستاورد‌ها و تجارب علمی و مدیریتی در سطح ملی و فرا ملی و نیز آشنایی با نقش مسئولیت اجتماعی افراد و سازمان‌ها یکی از محورهای این همایش است، بیان کرد: محققان می‌توانند حدکثر تا تاریخ ششم دی چکیده مقالات و تا تاریخ بیستم دی اصل مقاله را برای ارائه در این کنفرانس به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی همچنین با اظهار اینکه نمایشگاه و کارگاه آموزشی در حاشیه این همایش برگزار خواهد شد، اهداف برگزاری نمایشگاه را ایجاد فضایی به منظور معرفی اقدامات، دستاورد‌ها و راهبردهای مراکز دولتی، شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد و فعالان در زمینه مقابله با آثار سوء پدیده تغییر اقلیم و سازگاری با آن دانست.

اوجاقی با دعوت از همه صاحبنظران، محققان و مسئولین و سازمان‌های فعال در حوزه حفاظت از محیط زیست برای شرکت در این همایش بیان کرد: علاقه مندان برای اطلاع از جزئیات برگزاری همایش، کنفرانس علمی، نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی و نحوه شرکت و زمان برگزاری آن می‌توانند به سایت ccff. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز