خبرگزاری کار ایران

ارزیابی عملکرد و آسیب شناسی احکام قانون برنامه ششم توسعه در حوزه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۷۶۱

رییس گروه پایش و نظارت راهبردی دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت با اشاره به وظیفه پایش و نظارت بر تحقق اسناد بالادستی و برنامه های توسعه ای دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، خاطرنشان کرد: در طول اجرای برنامه های توسعه هر ساله با کمک معاونت ها، واحدهای تخصصی و سازمان های تابعه، گزارش عملکرد تحلیلی از وضعیت اجرای برنامه های حوزه سلامت تهیه و به مراجع ذیربط ارائه می شود.

به گزارش ایلنا، مهتاب علی خانی ضمن اشاره به ماده ۱۲۱ قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: به منظور اجرایی کردن جداول کمی و احکام این قانون و نظارت بر اجرای برنامه، دستگاه های اجرایی از جمله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلّف است گزارشات نظارتی سالانه قانون برنامه ششم توسعه را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی در ادامه، گزارشات ارائه شده به مجلس شورای اسلامی را گزارش چگونگی تحقق اهداف کمی مندرج در جداول این قانون و احکام برنامه‌ های بخشی و فرابخشی، به همراه لوایح بودجه سنواتی عنوان کرد.


علی خانی با اشاره به وظیفه پایش و نظارت بر تحقق اسناد بالادستی و برنامه های توسعه ¬ای دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی، خاطرنشان کرد: در طول اجرای برنامه های توسعه هر ساله با کمک معاونت ها، واحدهای تخصصی و سازمان های تابعه، گزارش عملکرد تحلیلی از وضعیت اجرای برنامه های حوزه سلامت تهیه و به مراجع ذیربط ارائه می شود.


وی همچنین گفت: در مجموع از ۴۳ حکم در قانون برنامه ششم توسعه که بطور مستقیم متولی آن وزارت بهداشت بوده، ۶۵ درصد از احکام (۲۸ حکم) دارای تحقق ۷۵ تا ۱۰۰ درصدی ، ۱۶.۴ درصد از احکام (۷ حکم) دارای تحقق ۲۵ تا ۷۵ درصدی و ۱۸.۶درصد از احکام (۸ حکم) دارای تحقق صفر تا 25 درصد بوده اند که نیاز است با اصلاحاتی در برنامه هفتم توسعه نیز تداوم یابند.


رییس گروه پایش و نظارت راهبردی دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی در پایان اظهار کرد: احکام مرتبط با حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه در قالب سه موضوع سلامت و ارتقای کیفیت زندگی، آموزش (آموزش عالی) و بیمه سلامت (رفاه و تامین اجتماعی) دسته بندی شده است که در این میان بیشترین تعداد احکام، مرتبط با موضوع سلامت و ارتقای کیفیت زندگی ( 61 حکم)، پس از آن آموزش (آموزش عالی) با 30 حکم و بیمه سلامت با 12 حکم قرار دارد که براساس آسیب شناسی های انجام شده از میان 106 حکم مرتبط با حوزه سلامت تنها 16 حکم محقق نشده و در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز