خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر تهران:

برخی شوراها به خاطر منافع در حد و مرز خودشان حرکت نمی‌کنند/ هیچ کسی به فکر شوراها جز خود شوراییان نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۸۰۸

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: شوراهایی که در حد و مرز خودشان حرکت نمی کنند و به خاطر منافع، پای در این جایگاه خدمتی مقدس گذاشته و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. انشالله در شورای عالی استان‌ها شوراها را آگاه کرده و این مسئله را رفع کند البته این موضوع اصلا زیاد نیست و خودمان باید آن را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران در شصت و چهارمین آیین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها که صبح امروز در صحن شورای شهر برگزار شد، گفت: آرزو می‌کنم همه شوراییان در سراسر کشور موفق باشند و توفیق داشته باشیم در خدمت مردم شهر و روستا باشیم.

وی با اشاره به آغاز شورا گفت: شورا با فرمان حضرت امام در ۱۴ اردیبهشت ۵۸ آغاز شد و دستور بود هرچه زودتر شکل بگیرد اما به دلایلی از جمله حمله صدام به کشور ما انجام‌ نشد تا در سال ۷۷ اولین انتخابات شورای شهر صورت پذیرد و در ۱۴ اردیبهشت ۷۸ آغاز به کار کرد اما همه شوراها در آن زمان شکل نگرفت. 

وی ادامه داد: عقب ماندگی از تاسیس و تاخیر در تاسیس باعث شد شورا در بسیاری از موارد از مسائل خودشان عقب بمانند. وقتی قانون برای شورا می نوشتند شورایی نبود که از حق خود دفاع کند یا مشورت کنند بگذریم که الان هم قانون جدید یا اصلاحیه برای شورا می نویسند با اعضای شورا مشورت نمی شود و آنچه را که به ذهن شان خطور می کند با کمال حسن نیت تصویب می کنند اما متاسفانه با شوراها و حتی شورای عالی استان‌ها که چکیده شوراهای کشور است مشورت نمی شود و نتیجه می شود قوانینی که مورد تایید ما نیست.

رییس شورای شهر با بیان اینکه ما ۴ چالش اصلی داریم گفت: چالش اصلی ما با دولت است چون شورا دیر تشکیل شد و استانداری و بخشداری کار شورا را انجام می دادند در دولتهای مختلف اقدامات از طریق استانداری و بخشداری انجام می شد و بعد از تشکیل شورا متاسفانه همچنان برخی از مدیران دولتی مدیریت محلی را نمی پذیرند ما با مدیریت محلی بار عمده ای از روی دوش کشور به ویژه وزارت کشور کم کرده ایم. البته الان شرایط خوبی داریم و هماهنگی بین ما و دولت وجود دارد.

وی ادامه داد: مشکل دوم ما مجلس است برخی نمایندگان مشکلات شهرها را می بینند و بعد در مجلس درباره آن تصمیم می گیرند و مشکلاتی را برای ما ایجاد می کند به طور مثال شهردار در کشور ما باید توسط شوراها انتخاب شود انتخاب شهردار یک انتخاب هیجانی نیست و باید افراد متخصص انتخاب کنند.

وی با اشاره به چالش سوم شوراها گفت: شوراهایی که در حد و مرز خودشان حرکت نمی کنند و به خاطر منافع، پای در این جایگاه خدمتی مقدس گذاشته و ممکن است مشکلاتی را ایجاد کنند. انشالله در شورای عالی استان‌ها شوراها را آگاه کرده و این مسئله را رفع کند البته این موضوع اصلا زیاد نیست و خودمان باید آن را رفع کنیم.

چمران خاطر نشان کرد: چهارمین چالش ما با آرای قوه قضاییه است. به دلایلی در شهرهای مختلف قوانینی وجود دارد که با سایر قوانین مغایرت دارد و دیوان عدالت اداری می تواند آن را بررسی کند. شوراها مصوباتی دارد که یا مغایر است و یا نیست اما پرونده تشکیل می شود و دیوان آن را رد می کند ما از این موضوع البته استقبال می کنیم‌، اما باید این مشکل را هم با همکاری قوه قضائیه رفع کنیم. 

وی ادامه داد: هیچ کسی به فکر شوراها جز خود شوراییان نیست و شوراییان باید بنشینند و فکر کنند و باهم جلو بروند ما این را تجربه کرده ایم که می گوییم. ما در گذشته کمیسیون شوراها را در دولت داشتیم و در یک دوره جلسات کمیسیون شوراها در دولت برگزار شد و نتایج خوبی هم داشت، اما در دولت قبل لغو شد و دیگر جلسات آن برگزار نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز