خبرگزاری کار ایران

تصویربرداری کم‌نظیر از تردد آهو در محیط‌زیست دماوند+فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۴۳۳۵

محیط‌بانان منطقه شکارممنوع کوه سفید دماوند در اقدامی کم‌نظیر موفق به تصویربرداری از تردد یک آهو در این منطقه شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در این باره گفت: محیط بانان دماوند بارها تعدادی آهو را در جنوب منطقه شکار ممنوع کوه سفید مشاهده کرده بودند، اما در روز گذشته موفق به تصویر برداری از این گونه با ارزش زیبا و چابک شدند.

وی افزود: منطقه شکارممنوع کوه سفید دماوند یکی از بهترین زیستگاه های بکر استان برای زیست جانورانی همچون پلنگ، گربه پالاس،گرگ، روباه، پرندگان شکاری، خرس و کفتار و انواع چهارپایان علف خوار محسوب می شود و از این منظر دارای تنوع زیستی متنوعی است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در حین سرشماری زمستانه حیات وحش منطقه موفق به تصویربرداری از آهو در منطقه شکار ممنوع کوه سفید این شهرستان شدند.

میرزاکریمی یادآور شد: این جانور بیشتر به صورت گله‌ای زندگی می‌کند و در کنار جبیر یکی از دو گونه آهو است که در ایران وجود دارد و عمدتا از گیاهان نرم و لطیف و برگ‌ها تغذیه می کند.

وی با اشاره به اینکه از آخرین تصویربرداری از این گونه در دماوند سال ها گذشته است، گفت: تشدید گشت و کنترل شبانه روزی در زیستگاه آهو در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست است تا جمعیت این گونه نیز به حد مطلوب برسد.

حجم ویدیو: ۲.۴۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۱۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز