خبرگزاری کار ایران

زاکانی در شورای شهر:

موسسه همشهری زیان‌ده است، باید آن را به مسیر اثرگذاری قبلی بازگردانیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۹۴۷

امروز در جریان بررسی احکام برنامه چهارم شهرداری تهران در صحن شورای شهر، یک حکم خاص به موسسه همشهری و لزوم ارتقای فرهنگ شهروندی توسط این مجموعه رسانه‌ای اختصاص داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعضای شورای شهر تهران امروز در یکصد و بیست و دومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت که به حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران برگزار شد، به بررسی احکام برنامه چهارم شهرداری در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و هوشمندسازی پرداختند. 

یکی از احکامی که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، حکم 86 برنامه چهارم توسعه شهرداری بود که در آن به مسائلی چون ایجاد زیست‌بوم مجازی و توسعه پلتفرم‌های رسانه‌ای برای ارتقای فرهنگ شهروندی و ارائه آموزش‌های اجتماعی به شهروندان توسط مؤسسه همشهری پرداخته شده بود. 

در این میان، مهدی اقراریان، عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران پیشنهاد حذف حکم 86 برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران از فصل مربوط به احکام اجتماعی و فرهنگی را ارائه کرد. 

اما علیرضا زاکانی، شهردار تهران در حین بررسی حکم 86 برنامه چهارم شهرداری در صحن شورا ضمن دفاع از این حکم گفت: زمانی مجموعه همشهری بالاترین امکانات و تأثیرگذاری را در رسانه‌های مکتوب داشت، اما با تغییر شرایط و گسترش فضای مجازی، همشهری نتوانست خود را با این تغییر همراه کند و تبدیل به بنگاهی زیان‌ده شد.

وی افزود: حکم 86 برنامه چهارم توسعه شهر تهران می‌خواهد با هوشمندسازی همشهری، این مجموعه رسانه‌ای را به مسیر اصلی خود و تأثیرگذاری بالای قبلی‌اش بازگرداند. 

در نهایت؛ پیشنهاد اقراریان برای حذف حکم 86 با 12 رأی موافق به تصویب شورای شهر رسید، ولی با توجه به تذکری که محمد آخوندی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ارائه داد، قرار شد در احکام مربوط به هوشمندسازی، حکمی درباره تبیین وظایف مؤسسه همشهری و سایر رسانه‌های شهری ذکر شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز