خبرگزاری کار ایران

ارائه خدمات ۱۱ واحد درمانی هلال‌احمر در قم و جمکران همزمان با نیمه شعبان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۸۴۱۷

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم با اشاره به اجرای طرح منتظران ظهور در این استان گفت: ۵ واحد درمانی موقت و سیار هلال‌احمر در قم و جمکران و در مسیر حرکت زائران برپا شده و در ۶ اتوبوس آمبولانس نیز در این مسیرها، خدمات درمانی لازم به زائران در حال ارائه است.

به گزارش ایلنا محمدرضا بهرامی‌ با اعلام این خبر گفت: دو مرکز درمانی در حرم حضرت معصومه (س)، دو واحد در مسجد جمکران و نیز یک واحد سریع‌ الاستقرار درمانی (درمانگاه صحرایی) با حضور پزشکان عمومی و متخصص و شش اتوبوس آمبولانس در مسیر قم به جمکران در حال خدمت‌رسانی به مراجعان هستند و در مجموع در اغلب ساعات سه شنبه (۱۶ اسفندماه) تخت‌های بستری موقت و پرستاری این واحدها تا ۹۰ درصد به طور مداوم اشغال بوده است.

بهرامی‌ افزود: مرکز سریع الاستقرار هلال احمر در مسیر قم به جمکران و در کنار میدان آل یاسین برپاست که در آن مراجعان پس از تریاژ به پزشکان عمومی و متخصص معرفی می‌شوند و در این مرکز خدمات پرستاری، مامایی، بستری موقت و همچنین ارائه دارو به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

وی توضیح داد: در مجموع ظرفیت تخت همه واحدهای درمانی مستقر به  ۱۰۶ تخت می‌رسد که همه تخت‌ها در اغلب ساعات گذشته اشغال بوده‌اند.

مدیرعامل هلال احمر استلن قم گفت: بیشترین شکایت مراجعان از علائم آنفلوانزا یا سرماخوردگی بوده البته تعداد قابل توجه نیز دارای میزان فشارخون غیر نرمال بوده‌اند.

بهرامی همچنین اظهارکرد: ۲۰ درصد از مراجعان از اتباع کشورهای پاکستان، هند، افغانستان و یا کشورهای عربی همسایه بوده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، راهپیمایی دوستداران اهل بیت در شب میلاد امام زمان (عج) با حضور گسترده منتظران ظهور در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز