خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

بارندگی شدید در نیمه شرقی کشور طی امروز/ در روزهای آتی دمای هوا در شمال و شمال غرب ایران کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۳۸۵۲

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای هوا در شمال غرب و نوار شمالی کشور در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده خبر داد و گفت: امروز تمرکز بارش‌ها در نیمه شرقی کشور است و برای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب استان کرمان بارندگی شدید پیش‌بینی می‌شود.

«صادق ضیائیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت پیش‌بینی هواشناسی امروز سه‌شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ توضیح داد: با وجود این که امروز در غرب استان کردستان، بخش‌هایی از استان کرمانشاه، برخی نقاط استان اصفهان و محورهای مواصلاتی بین استان تهران با استان‌های سمنان و مازندران شاهد بارش‌های پراکنده ای بودیم، اما تمرکز بارش‌ها در روز جاری در نیمه شرقی کشور شامل استان‌های یزد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهد بود. 

وی افزود: امروز بارش‌های شدید در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و جنوب استان کرمان رخ می‌دهد و در این مناطق در طول روز شاهد وزش باد شدید موقتی نیز خواهیم بود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برای فردا جوی آرام در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می شود و انتظار بارندگی وجود ندارد، اما در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده شاهد کاهش دما در شمال غرب و نوار شمالی کشور خواهیم بود که این مساله، احتمال بروز خسارت برای محصولات کشاورزی را به همراه دارد و لازم است که هموطنان از همین حالا تمهیداتی را برای پیشگیری از خسارات احتمالی اتخاذ کنند. 

وی در پایان تصریح کرد: امروز خلیج فارس و دریای عمان در سواحل استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان مواج خواهد بود و همچنین بخش‌هایی از دریای خزر نیز به صورت نسبی مواج پیش‌بینی می‌شود. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز