خبرگزاری کار ایران

بازگشت فلامینگوها به تالاب بین‌المللی زریوار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۶۹۸

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان از مشاهده ۱۱۲ قطعه فلامینگو در دریاچه زریوار توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط زیست مریوان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی محیط‌زیست کردستان، اقبال حمیدی از بازگشت و مشاهده ۱۱۲ قطعه فلامینگو در دریاچه زریبار (زریوار) توسط محیط‌بانان اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: با کاهش تدریجی دمای هوا در مناطق سیبری و نیز مهیا شدن شرایط مطلوب زیستگاه در کشور، پناهگاه و تالاب بین‌المللی زریبار مامن مناسبی برای پرنده‌های مهاجر آبزی و کنار آبزی به شمار می‌رود.

وی افزود: این پرندگان مهاجر شامل قو، فلامینگو، غازهای خاکستری و پیشانی سفید، آنقوت، فیلوش و انواع مرغابی و اردک از جمله اردک بلوطی هستند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کردستان با بیان اینکه پرندگان در قالب دسته های چند صدتایی وارد تالاب شده و هر روز بر تعداد آنها اضافه می‌شود، تصریح کرد:  تالاب زریبار به دلیل تنوع غذایی و امنیت مناسب، به یکی از استراحتگاه‌ها و زیستگاه‌های مهم پرندگان در شمالغرب کشور تبدیل شده که همه ساله پذیرای شمار زیادی از انواع پرندگان مهاجری است که در مسیر پرواز خود وارد این تالاب می‌شوند.

حمیدی افزود: مدت حضور پرندگان مهاجر در این تالاب متفاوت بوده و برخی از گونه‌ها زودتر و برخی دیگر  دیرتر این تالاب‌ها را ترک کرده و بعضی از گونه‌ها نیز زمستان خود را در تالاب‌های منطقه سپری می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز