خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

تاکنون هیچ جلسه‌ای با ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار و محله اسلامی نداشته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۴۵۴

سخنگوی شورای شهر تهران از عدم همکاری ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار و محلات اسلامی با این شورا گلایه کرد.

«علیرضا نادعلی» سخنگوی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که با توجه به تعیین شهردار محله از سوی ستاد توانمندسازی محلات کم برخوردار آیا شورای شهر همکاری با این ستاد دارد؟ گفت: ما به عنوان یک عضو فرهنگی شورای شهر تهران و نائب رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تاکنون حتی یک جلسه با ستاد توانمندسازی محلات کمتر برخوردار و همچنین محلات اسلامی نداشته‌ایم. ما به عنوان نماینده مردم مسئولیت داریم اما تاکنون جلسه ای نداشته ایم البته شاید ایراد از ما هم باشد و ما باید دوستان را دعوت می کردیم.

وی ادامه داد: البته درخصوص محلات اسلامی ما چندین بار درخواست کردیم تا برای ما توضیح دهند که کار به چه صورتی پیش می رود تا ما هم به آنها در روند کار کمک کنیم.درخصوص وضعیت این محلات آن چیزی که در تهران قرار است، اتفاق بیفتد را می توانیم در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر با تشریک مساعی داشته باشیم و ما هم به آنها کمک کنیم و همفکری بیشتری داشته باشیم.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: فکر می کنم در شهر تهران اگر بخواهیم درخصوص محلات کاری را انجام دهیم نمی توانیم همکاری شورای شهر تهران یا پشتیبانی که شورا می تواند داشته باشد و یا بعضی از آیین نامه‌ها و مقرراتی را که لازم دارد نادیده بگیریم ما دوست داریم که این اقدامات با کمترین خلل اتفاق بیفتد و اینگونه نباشد که این بردارها همدیگر را خنثی نکنند. بنابراین ما آمادگی داریم هم در خصوص محله اسلامی و هم درخصوص محلات کم برخوردار در شهر تهران در کمیسیون فرهنگ اجتماعی جلساتی را با این بزرگواران داشته باشیم و کمک کنیم.

نادعلی درباره ستاد راهبردی محلات تهران گفت: شورایاری ها بازوهای نظارتی شورا در همه شئون محلات چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر فرهنگی و اجتماعی بودند در حال حاضر باتوجه به بحث قانونی که دیوان عدالت اداری نسبت به فعالیت شورایاری‌ها داشت، ادامه فعالیت شورایاری ها میسر نشده است.

وی با اشاره به بحث نظام نامه محلات گفت: اگر این نظام نامه محلات اجرایی شود از بخشی از این افراد نیز به عنوان معتمد محله استفاده خواهد شد، اما تفاوتی که نظام نامه محلات با شورایاری ها دارد این است که در شورایاری ها همه شئون محله مد نظر قرار می گرفت در نظام نامه محلات صرفا موضوعات فرهنگی و اجتماعی بیشتر دیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز