خبرگزاری کار ایران

مشاهده پرنده سنگ‌چشم پیشانی‌سفید در سنندج برای نخستین بار

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۵۷۴

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان از مشاهده پرنده سنگ‌چشم پیشانی‌سفید در شهرستان سنندج برای نخستین بار خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی در تشریح جزئیات این خبر گفت: برای نخستین بار پرنده سنگ‌چشم پیشانی‌سفید توسط آقای شورش وهابی از پرنده‌شناسان استان کردستان مشاهده و در سایت پرنده‌نگری کشور ثبت شد.

وی افزود: این پرنده با نام علمی "Masked shrike"  پرنده ایست به طول ۱۸ سانتی‌متر، پیشانی و خط ابرویی سفید، پهلوهای زرد مایل به نارنجی و دو لکه سفید روی شانه‌ها شناسایی این پرنده را راحت‌تر می‌کند. البته پرنده مشاهده شده در سنندج به بیماری سفیدگرایی (زالی) مبتلا بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان کردستان ادامه داد: سنگ‌چشم پیشانی‌سفید، پرنده‌ای مهاجر و قلمروطلب است و از حشراتی مانند جیرجیرک، ملخ‌ها، سوسک‌ها و در بعضی مواقع از بندپایان و مهره‌داران کوچک تغذیه می‌کند. این پرنده مانند دیگر گونه‌های سنگ‌چشم، غذای خود را به تیغ بوته‌ها و درختان فرو می‌کند و بعد از آن استفاده می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: پرنده سنگ‌چشم پیشانی‌سفید در باغ‌های زیتون، کشتزارهای با درختان پراکنده، بوته‌زارهای اراضی پست، جنگل‌های روی تپه‌ها و اغلب در نزدیکی مناطق مسکونی و حاشیه شهرها به سر می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز