خبرگزاری کار ایران

در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

ایجاد ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان زمینه مولدسازی در منطقه ۱۸

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۳۷۴

شهردار منطقه ۱۸ از ایجاد ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان زمینه مولدسازی در این منطقه خبر داد و گفت: اراضی منطقه ۱۸ بالغ بر یک میلیون متر مربع رأی کمیسیون ماده هفت را اخذ کرده است.

به گزارش خبرنگار شهر، محمدجواد خسروی، شهردار منطقه ۱۸ امروز در یکصد و چهل و نهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران حضور یافت و ضمن ارائه گزارش درباره چالش‌های مدیریت شهری و اقدامات انجام‌شده در این منطقه، به سوالات اعضای شورا در خصوص مشکلات منطقه ۱۸ پاسخ داد.

خسروی در ابتدای گزارش خود به اقدامات انجام‌شده و برنامه‌های آتی در حوزه صیانت اراضی شهری منطقه ۱۸ اشاره کرد و گفت: روزی که ما کار را در منطقه آغاز کردیم، بالغ بر ۵ هکتار از اراضی غیرمجاز تقی‌آباد رفع تصرف و ۳۵ ساختمان ساخته‌شده در حریم تخریب شد و همچنین ۵۰ هکتار در اراضی حریم آزادسازی و اراضی به ارزش حدود ۶ هزار میلیارد تومان بازپس‌گیری شد.

وی با بیان این که هفته آینده اولین پروانه TOD شهرداری در منطقه ۱۸ صادر می‌شود که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان ارزش دارد و به مترو تحویل داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما در بسیاری از موضوعات به سازمان‌ها و شرکت‌ها و مناطق کمک می‌کنیم.

افزایش بیش از ۱۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۸

خسروی با بیان این که بالغ بر ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان زمینه مولدسازی در سال جاری ایجاد شده است، گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵۰ درصد افزایش صدور پروانه ساختمانی در منطقه ۱۸ به ثبت رسیده است که درآمد آن به شهرداری منطقه برمی‌گردد و از ساخت‌وساز غیر مجاز جلوگیری می‌کند.

شهردار منطقه ۱۸ همچنین از پنج برابر شدن صدور پروانه در بافت فرسوده این منطقه خبر داد و اظهار داشت: ما هیچ پروژه تعطیل در منطقه نداریم و منابع آن از محل صیانت اراضی شهری تامین می‌شود.

زیرگذر بهار بعد از ۱۵ سال به‌زودی بهره‌برداری می‌شود

خسروی با بیان این که زیرگذر بهار که ۱۵ سال معطل باقی مانده بود، به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از منابع این طرح از سوی منطقه تامین شده است. علاوه بر این در آینده نزدیک شاهد اتفاقات بهتری در منطقه خواهیم بود.

وی افزود: در این دوره از مدیریت شهری برای تملک باغ ایتالیایی به عنوان بزرگترین پرونده تغییر کاربری تاریخ بلدیه که بالغ بر چندین هزار درخت آن قطع شده بود، اقدام شد و یکی از مواردی که پیگیری کردیم، موضوع کمیسیون ماده هفت بود.

تاکید اعضای شورا بر لزوم جلوگیری از تخریب غیرمجاز پیش از ساخت‌وساز

بعد از ارائه این گزارش توسط خسروی، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران ضمن تقدیر از اقدامات شهردار منطقه ۱۸ گفت: این که یک سوله، واحد مسکونی و ویلاهای گران‌قیمت میلیاردی تخریب می‌شود، دل ما را می‌سوزاند چراکه ثروت ملی است؛ هنر اصلی این است که پیش از ساخت از ساخت‌وسازهای غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

ناصر امانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز پس از شنیدن گزارش شهردار منطقه ۱۸ گفت: منافع مردم، صیانت از حریم شهر و جلوگیری ساخت‌وساز مورد اهمیت است، اما حجم تخریبی که صورت گرفته، نشان داده است که پیشگیری مدیریت شهری ضعیف بوده و همواره این گونه بوده که در درمان خوب عمل کردیم و در پیشگیری عملکرد ضعیغی داشتیم که برای ما هزینه‌بر است.

وی همچنین به وجود شن‌چاله‌ها در منطقه ۱۸ نیز اشاره کرد و افزود: اگر شهرداری فکری به حال این شن‌چاله کند و مشکل بزرگی را از تهران برطرف کند، کار بسیار بزرگی را انجام داده است.

اختصاص ۳۶۰ میلیارد تومان برای رفع معارضین بزرگراه شهید بروجردی

سید جعفر بندی شربیانی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران هم پس از ارائه گزارش شهردار منطقه ۱۸ گفت: یکی از مطالبات مردمی منطقه ۱۸ تکمیل بزرگراه شهید بروجردی بود که قطعه اول آن به طول چهار کیلومتر و قطعه دوم آن به طول یک کیلومتر در حال اجراست و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد. امیدواریم تیرماه به بهره‌برداری برسد؛ ساخت ۶ هکتار فضای سبز در این مسیر و جمع‌آوری آب‌های سطحی مسیر و هدایت به رودخانه کن قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۶۰ میلیارد تومان برای رفع معارضین بزرگراه شهید بروجردی اختصاص یافته و امسال نیز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: حل و فصل مشکلات محله مسلمین نیز از اقدامات قابل تقدیری بود که امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز