خبرگزاری کار ایران

در صحن شورا تصویب شد:

افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۸۸۳

امروز در یکصد و پنجاهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تشکیل و با حداکثر آرای موافق اعضای شورا، افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی این شرکت تصویب شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز در جریان یکصد و پنجاهمین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به منظور بررسی نامه شهردار پایتخت در صحن پارلمان شهری پایتخت تشکیل شد.

در ابتدای جلسه مجمع عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی که از اعضای شورای شهر تهران تشکیل می‌شود، جعفر بندی شربیانی، عضو هیات‌رئیسه شورا به عنوان ناظر و سوده نجفی، دیگر عضو هیات‌رئیسه شورا به عنوان منشی مجمع انتخاب شدند.

در ادامه جلسه، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا با اشاره به ماده ۱۴۱ قانون تجارت گفت: سرمایه شرکت واحد اتوبوسرانی بیش از ۳۶ هزار میلیارد ریال است و با توجه به اینکه بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال از این میزان مشمول ماده ۱۴۱ شده، بایستی برای خروج از این ماده افزایش سرمایه داشته باشیم و پیشنهاد این بود که معادل ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه در نظر گرفته شود.

وی افزود: افزایش سرمایه از محل تملک دارایی سرمایه‌ای که اختصاص یافته نیز پیش‌بینی شده که در مجموع همان ۷۰۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است. البته برای املاکی که تجدید ارزیابی نشده‌اند، باید تجدید ارزیابی صورت بگیرد و پیشنهاد کمیسیون عمران و حمل‌ونقل و کمیسیون برنامه و بودجه این بود که با افزایش سرمایه موافقت شود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه عدم خروج شرکت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت باعث اعلام ورشکستگی می‌شود، تاکید کرد: باید راهکارهایی اندیشیده شود که هر ساله نیاز به این افزایش سرمایه نباشد. این در حالی است که شرکت واحد تقریبا سالی یک بار دچار این مشکل می‌شود و به نظر می‌رسد که باید علاوه بر افزایش سرمایه، راهکارهای دیگری نیز برای جلوگیری از بروز این‌گونه مشکلات در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ارائه شود.

گفتنی است، پس از بیان توضیحات رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای موافق، افزایش سرمایه ۷۰۰ میلیارد تومانی شرکت واحد اتوبوسرانی را تصویب کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز