خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

تاکنون ۵۸ شهید در راستای ماموریت‌های مهندسی فراجا به شهادت رسیده‌اند/ برگزاری اولین یادواره شهدای مهندسی پلیس

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۱۰۱

معاون مهندسی و پافند غیرعامل فراجا با اشاره به اینکه تاکنون ۵۸ شهید در راستای ماموریت‌های مهندسی فراجا به شهادت رسیده‌اند، گفت: اولین یادواره شهدای مهندسی فراجا در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد در شهر مقدس قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار محمدرضا اسحاقی، معاون مهندسی و پدافند غیرعامل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری اولین یادواره شهدای مهندسی فراجا در روز پنجشنبه ۲۵ خرداد خبر داد و گفت: ما نیازمند عنایت و توجه شهدا به خودمان هستیم و فرمایش رهبری مبنی بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، صرف موضوع تاریخ‌نگاری نیست، بلکه بناست از ظرفیت توجه به یاد و راه شهدا برای ادامه مسیر انرژی بگیریم.

وی با بیان این که هدف ما در مهندسی فراجا یک حوزه اصطلاحا فیزیکال و دارای محاسبات ریاضی است، اظهار داشت: اگر یک مهندس متخصص، متعهد هم باشد، کارش جاودانه می‌شود. ما می‌خواهیم با برگزاری این یادواره از تمسک به شهدا بهره ببریم. یقین داریم شهدا نیازی به تجلیل ما ندارند، چراکه آنها جاودانه شدند؛ اما خوشحال خواهند شد که ما مسیر آنها را ادامه دهیم.

سردار اسحاقی تاکید کرد: تلاش داریم نسل جدید را در حوزه مهندسی با این معارف آشناتر کنیم. تا کنون ۵۸ شهید از مجموعه کل شهدای فراجا در راستای ماموریت‌های مهندسی از تکنسین گرفته تا مهندس به شهادت رسیده‌اند که خانواده‌های آنها در ۲۲ نقطه کشور حضور دارند. بیش از ۷۰ درصد این شهدا در دوره دفاع مقدس و مابقی در سال‌های بعد به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان این که محل برگزاری یادواره شهدای مهندسی در شهر مقدس قم پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: جریان شهادت در مجموعه فراجا جاری و ساری است و برخی از شهدای مهندسی انتظامی کشور بعد از دفاع مقدس در مواجهه با تله‌های انفجاری جامانده از جنگ تحمیلی و حوادث ناشی از ماموریت‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی درباره هدف برگزاری یادواره شهدای مهندسی فراجا توضیح داد: در فضای غبارآلود و جنگ ترکیبی به نوعی هدف ما از برگزاری اولین یادواره شهدای مهندسی فراجا، روشن کردن واقعیت‌های موجود در راستای جهاد تبیین است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل فراجا همچنین از انتشار زندگینامه ۵۸ شهید مهندسی فراجا در قالب یک کتاب و صدور فراخوان شعر در موضوع شهدای مهندسی و فضاسازی محیطی خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور خانواده‌های شهدا در جوار حرم حضرت معصومه (س) از جمله دیگر اقدامات فرهنگی معاونت مهندسی فراجا است.

سردار اسحاقی در ادامه به نقش گردان‌های مهندسی رزمی در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ایجاد استحکامات و مواضع در قبل، حین و بعد از عملیات‌ها از جمله عملکرد گردان‌های مهندسی رزمی بود که در این امر مواجهه با موانع طبیعی از جمله کوه، رودخانه و ... از جمله مهمترین اقدامات بود.

وی افزود: هر عملیاتی که در دوران دفاع مقدس انجام می‌شد یا اکنون انجام می‌شود، نیازمند دسترسی‌های اولیه مانند بسترسازی جاده و راه است و همکاران ما در مهندسی فراجا در این راه تلاش می‌کردند و می‌توان گفت عزیزان ما مهمترین نقش در پیروزی عملیات را در مهندسی فراجا داشتند.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل فراجا ادامه داد: آخرین شهید مهندسی فراجا مربوط به شمال غرب ایران است، این شهید بزرگوار در ایجاد جاده‌های مرزی در حال خدمت بود که بر روی مین‌های مخفی‌شده در زمین رفته و جان خود را در راه خدمت به میهن فدا کردند.

وی در پایان از اجرای طرح سفیر شهید در یگان مهندسی فراجا خبر داد و گفت: ما این باور را داریم که شهدا زنده هستند و یار و یاریگر ما خواهند بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز