خبرگزاری کار ایران

به میزبانی دانشگاه الزهرا؛

نشست خبری نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات و مدیران آپا برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۳۹۰

نشست خبری نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات و مدیران آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با حضور مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس دانشگاه الزهرا (س)، سرپرست اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، معاون اداری مالی دانشگاه الزهرا و دبیر اجرایی همایش، معاون امنیت و زیرساخت اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، صبح امروز (شنبه ۲۷ خرداد) در سالن پروین اعتصامی مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س)، «زهرا ناظم بکائی» در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از وزارت علوم جهت برگزاری اولین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات در دانشگاه الزهرا (س) گفت: از تمام امکانات و پتانسیل دانشگاه جهت برگزاری هر چه بهتر این همایش استفاده می‌کنیم. 

در ادامه، «محمد هادی زاهدی» مدیر فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم اظهارداشت: با توجه به حوزه تحولات دنیا درعرصه فناوری‌های دیجیتال و فناوری اطلاعات نیاز است که این حوزه به عنوان یک حوزه پشتیبان فناوری اطلاعات دیده شود و باید حوزه پیشران باشد و علاوه بر ارائه خدمات به دنبال این هستیم که از ظرفیت فناوری‌های اطلاعات دانشگاه‌ها استفاده کنیم تا تمام دانشگاه‌ها دیجیتال نظام آموزش عالی کشور شوند. 

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم تصریح کرد: مدیران بدانند که حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های دیجیتال و باز باید از همین همایش‌های ملی شروع شود. 

زاهدی گفت: محورهای برگزاری اولین همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و مراکز آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری متناسب با اولویت‌های دولت، قوانین کشور و اسناد بالا دستی است که در این زمینه اتصال پنجره خدمات دولتی دانشگاه‌ها باید در اولویت باشد. 

وی ادامه داد: یکی از تکالیف ابلاغیه مجلس و دولت بحث تحقق دولت الکترونیک است و یکی از مولفه‌های آن اتصال دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی به پنجره دولت خدمات هوشمند است که در مجموعه وزارت علوم طراحی را انجام داده‌ایم. 

مدیر فناوری اطلاعات و امنیت مجازی وزارت علوم تاکید کرد: محور دوم وزارت علوم در برگزاری این همایش این است که، دنیا و کشور در یک هجمه حملات سایبری است و امروز جنگ نرم را شاهد هستیم و در حوزه فناوری اطلاعات درگیر جنگ سایبری هستیم و دانشگاه‌ها و دستگاه‌های تابع وزارت عتف یکی از اعضای برگزاری این همایش هستند. 

وی ادامه داد: در دو سال گذشته دانشگاه‌های کشور کمترین آسیب را در حوزه فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی داشته اند، لذا یکی از اولویت‌های وزارت علوم در این همایش ارتقای زیر ساخت‌های امنیت سایبری است و این همایش اولین همایش ملی است که در آن کارهای مشاوره‌ای انجام شده و بر همین اساس استادان باید توانمندی‌ها و محصولات خود را ارائه دهند؛ چرا که یکی از ضعف‌های ما در دانشگاه‌ها این بود که از خدمات محصولات و توانمندی‌های یکدیگر بی‌اطلاع بوده ایم. 

زاهدی افزود: اقدام خوبی در زمینه بودجه ۱۴۰۲ انجام شده و دستگاه‌های اجرایی مکلف شده‌اند یک تا دو درصد بودجه خود را به زیرساخت‌ها اختصاص دهند که این موضوع می‌تواند بخشی از کمبودها را جبران کند و با همکاری‌های سازمان اداری استخدامی و وزارت ارتباطات در ۶ ماه گذشته کارگروهی در سازمان اداری استخدامی جهت جذب، حفظ و نگهداشت و ارتقای سرمایه انسانی در حوزه فناوری اطلاعات تشکیل شده و مجموعه‌ای از پیشنهادات را با خود وزیران وزارتخانه‌ها بررسی کردند و به جمع‌بندی رسیدند و تا شهریور ۱۴۰۲ موضوع برگزاری آزمون‌های استخدامی برای فناوری اطلاعات و نگهداشت و حفظ سرمایه‌های انسانی اطلاع‌رسانی می‌شود و تا امروز ۱۶ دانشگاه و معاونت‌های آموزشی و پژوهشی وزارت علوم به پنجره خدمات الکترونیک دولت متصل شده‌اند. 

گفتنی است؛ نخستین همایش مدیران فناوری اطلاعات و مدیران آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری با حضور «محمد علی زلفی‌گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، آقامیری، رئیس مرکز ملی فضای مجازی، «محمدهادی زاهدی» مدیرکل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آزادی‌مطلق معاون امنیت و زیرساخت اداره کل آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم، زهرا ناظم بکائی رییس دانشگاه الزهرا (س)، روز دوشنبه ۲۹ خردادماه از ساعت ۸ الی ۱۸ در سالن نور مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود. 

تارنمای همایش مدیران فناوری اطلاعات و مدیران آپای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری به آدرس http://Itsec۱۴۰۲. msrt. ir در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز