خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی پلیس آگاهی فراجا خبر داد:

برگزاری پنجمین مرحله آزمون کارآگاهی و کارآگاه‌یاری با شرکت ۲۶۰۰ نفر

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۹۸۹۳

معاون اجرایی پلیس آگاهی فراجا از برگزاری پنجمین مرحله آزمون کارآگاهی و کارآگاه‌یاری در دوم تیرماه سال جاری در سراسر کشور با شرکت بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر داوطلب خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی ولایتی در تشریح جزئیات این خبر گفت: پلیس آگاهی فراجا که به واسطه اجرا و حفظ حدود الهی در حوزه مبارزه با جرایم جنایی، سرقت، جعل و کلاهبرداری ماموریت مقدس کشف جرایم را برعهده دارد، به رغم لزوم به‌روز شدن، الکترونیکی کردن فرآیندها، هوشمندسازی و ... یک پلیس تخصصی انسان‌محور است.

وی افزود: اساس و شالوده اجرای ماموریت‌های پلیس آگاهی کارآگاهان هستند که با استفاده از دو بال بسیار مهم سیستم‌های اطلاعاتی و آزمایشگاه‌های جنایی، ماموریت ذاتی را پیش می‌برند. لذا براساس این اهمیت و ویژگی، شناسایی و ساماندهی کارآگاهان از چند سال پیش در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است که به این منظور سالانه مطابق دستورالعمل صادره داخلی، دو آزمون کارآگاهی و کارآگاه‌یاری از داوطلبین اخذ می‌شود.

معاون اجرایی پلیس آگاهی فراجا ادامه داد: شناسایی، ارزیابی، جذب، تطبیق و سطح‌بندی کارآگاهان و کارآگاه‌یاران متخصص، مجرب و توانمند در کشف علمی جرایم و مقابله با مجرمان، ارتقای کمی و کیفی رسیدگی به پرونده‌ها و افزایش سرعت کشف جرم و شناسایی و دستگیری متهمان از جمله اهداف برگزاری این آزمون‌ها است. 

ولایتی تاکید کرد: پنجمین مرحله آزمون کارآگاهی و کارآگاه‌یاری جهت احراز رتبه ۵ کارآگاهی و کارآگاه‌یاری در تاریخ دوم تیرماه سال جاری به صورت هماهنگ در فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور و با شرکت ۲ هزار و ۶۸۱ نفر از داوطلبان دارای شرایط مندرج در دستورالعمل از جمله رسته آگاهی برگزار خواهد شد.

وی در تشریح فرآیند این آزمون با بیان این که از کسانی که حائز رتبه قبولی شوند، برای طی مراحل بعدی تست جسمانی و تیراندازی فراخوان خواهند شد، گفت: قبول‌شدگان نهایی به منظور ارائه کاربرگ‌های تخصصی و ارزیابی تجربی به دایره امور کارآگاهی پلیس آگاهی فراجا معرفی خواهند شد تا مراحل تکمیل را تا صدور حکم و نشان کارآگاهی یا کارآگاه یاری طی کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به این که در این آزمون ۹۹ درصد مرد و یک درصد زن شرکت خواهند کرد، عنوان کرد: ۹۲ درصد از علاقمندان، کارکنان پلیس آگاهی و ۸ درصد کارکنان پلیس امنیت اقتصادی است که در این بین ۸۰ درصد رشته‌های آزمون، کارآگاهی و ۱۰ درصد کمک کارآگاهی تشخیص هویت و ۱۰ درصد کمک کارآگاهان اطلاعات جنایی خواهد بود.

وی در پایان گفت: پیشاپیش از کلیه دست اندرکاران برگزاری آزمون کارآگاهی سال جاری به‌ویژه هیات رئیسه و مدیران پلیس آگاهی فراجا، معاونت تربیت و آموزش فراجا، حفاظت اطلاعات و بازرسی فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور تقدیر و تشکر می‌کنم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز