خبرگزاری کار ایران

هشدار تداوم بارش‌های سیل‌آسا/ مردم از اسکان در بستر مسیل‌ها اجتناب کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۲۸۷

سازمان هواشناسی با هشدار تداوم ناپایدای‌های فصلی (مانسون) و بارش‌های سیل‌آسا در جنوب و جنوب شرق توصیه کرد مردم از اسکان در بستر مسیل‌ها اجتناب کنند.

به گزارش ایلنا،‌ بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در ارتفاعات شمال و شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات البرز مرکزی به‌ویژه در بعدازظهر رشد ابرهای همرفتی، رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

فردا و جمعه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و در شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. شنبه هفته آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر،‌ اردبیل، ارتفاعات البرز و شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد روی می‌دهد. یکشنبه آینده بارش در سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت.

طی 5 روز آینده در شرق، شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است. این شرایط روزهای جمعه تا یکشنبه آینده در نوار غربی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز انتظار می‌رود.

امروز و روزهای شنبه و یکشنبه آینده دریای خزر و طی 5 روز آینده دریای عمان و از جمعه تا یکشنبه آینده خلیج‌فارس مواج است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز