خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی خبر داد:

توانمندسازی معلمان ابتدایی برای شناسایی اختلالات شایع یادگیری کودکان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۲۶۰

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: افق نگاه ما داشتن ۵۰۰ هزار معلم غربالگر است، لذا در نظر داریم تا معلمان ابتدایی را به سطحی برسانیم که اختلالات شایع یادگیری، علائم و روش‌های درمان را بشناسند تا بتوانند به ارجاع تخصصی دانش‌آموزان کمک کنند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، «محمد محمدی» در آیین افتتاح برنامه ملی تربیت‌مدرس میانی دوره ابتدایی، اظهار داشت: اعتقاد داریم آموزش و پرورش به‌ویژه آموزش و پرورش استثنایی کاملاً تخصصی و حرفه‌ای است. 

وی ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی ساختار نیست بلکه یک تخصص در حوزه اختلالات یادگیری، اختلالت هیجانی و… می‌باشد، لذا نیازمند حمایت‌های تخصصی است. 

محمدی گفت: راه یادگیری تقلید، تکالیف مشقت‌بار و توأمان با خستگی معلم و دانش‌آموز نیست؛ برای تمامی چالش‌های آموزش و پرورش روش‌های علمی و تخصصی وجود دارد و آموزش و پرورش استثنایی مسیر علمی آن را مشخص کرده است. 

مدیرکل دفتر آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: هیچ کودکی برای برچسب شکست به مدرسه نمی‌آید، همه کودکان برای موفقیت به مدرسه می‌آیند و باید آن‌ها را به شکل صحیحی راهنمایی کرد. 

وی با بیان این که افق نگاه ما این است که ۵۰۰ هزار معلم غربالگر داشته باشیم، خاطرنشان کرد: در نظر داریم، معلمان ابتدایی را به سطحی برسانیم که اختلالات شایع یادگیری، علائم آن و روش‌های درمان را بشناسند تا بتوانند برای ارجاع تخصصی دانش‌آموز کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز