خبرگزاری کار ایران

استقبال نسل جدید از خوانش متون کهن

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۶۴

مدیرعامل کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: خوانش متون کهن در کانون مورد استقبال نسل جدید است و از برنامه‌های جدی ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «حامد علامتی» مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراسم «در مسیر دانایی بر بال کتاب» و ارسالِ ۳میلیون جلد کتاب به مراکز فرهنگی هنری کانون، کتابخانه‌های مناطق محروم و بازار نشر در سراسر کشور، همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان گفت: همه فعالیت های کانون یا از کتاب شروع می شود یا همراه با کتاب است یا به کتاب ختم می‌شود. بخشی از خروجی های کانون یا نویسنده یا تصویرگر یا منتقد کتاب هستند. تا امروز ۳ هزار عنوان کتاب کودک و نوجوان در کانون چاپ کرده ایم. مجموع کتابخانه های در اختیار ما بیش از ۴۰ هکتار در ۳۲ استان است و باید سایر کتابخانه سیار و عشایری را هم به این حجم اضافه کرد. ما ۹ میلیون کتاب برای کودکان و نوجوانان داریم.تا کنون برای هر دو دانش آموز یک کتاب داشته ایم و این عدد را امروز به ۱.۳ دهم می رسانیم و یکی از اهداف ما افزایش نرخ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان بوده است و همکاران قبلی این رشد را دنبال کرده اند.

علامتی افزود: افزایش نرخ مطالعه بین والدین در کودکان و نوجوانان اثر دارد. از امسال بحث خانواده را به سبد فعالیت های کانون اضافه کرده ایم. تقویت حس پژوهشگری جزو اهداف ماست و اقدام پژوهی را از بستر کتاب دنبال می کنیم. تقویت نویسندگی نیز از جمله فعالیت های مرکز آفرینش های هنری و ادبی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد: سطح توان خوانش بچه های عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از سایر کودکان بیشتر است. خوانش متون کهن در کانون مورد استقبال نسل جدید است و از برنامه های جدی ماست.

عاملی گفت: ۱۵۰ کتاب چاپ اول داریم و ۳۵۰ عنوان تجدید چاپ داشتیم. البته ۱۵۰ عنوان برای مراکز است و قابل فروش نیست.

او اظهار کرد: فروش کانون در نمایشگاه ۶۵ هزار جلد کتاب فروختیم و ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان تر از کتاب سایر ناشران است. در مجموع ۸۴۵ هزار جلد کتاب کودک و نوجوان به مراکز اعزام می شود و علاوه بر آن اسباب بازی و وسایل سرگرمی نیز به مراکز کانون ارسال خواهیم کرد و ۲۰۰ هزار جلد کتاب نیز به مناطق کمترخوردار و مراکز مردم نهاد اهدا می کنیم.

او با اشاره به اینکه بر اساس توصیه رئیس جمهور و وزیر، کانون رقیب هیچ ناشری نیست گفت: کانون خود را تولی گر می داند و از تصدی گری عبور کردیم.

عانلی بیان کرد: در این مرحله ۲۵ ناشر غیرکانونی داریم و از حدود ۹۰ ناشر در سه مرحله کتاب خریداری خواهیم کرد.

او گفت: برای این کتاب های ارسالی حدود ۲۹ میلیارد تومان برای چاپ کتاب ها هزینه شده است که ارزش زیادی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز