خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد:

فعالیت ۲۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری برای پاکسازی مسیر جشن ۱۰ کیلومتری غدیر

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۵۴۶

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از فعالیت ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از کارگران شهرداری تهران برای پاکسازی مسیر جشن ۱۰ کیلومتری غدیر خبر داد و گفت: مسیر جشن تا ساعت ۶ صبح پاکسازی شد، اما به دلیل تاخیر در جمع‌آوری سازه‌های مواکب و همچنین تردد خودروها، لکه‌گیری پایانی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه به انجام رسید و تحویل مناطق شد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری شهر، رضا شرفی درباره نظافت و پاکسازی مسیر جشن ۱۰ کیلومتری غدیر توضیح داد: استقرار نیروهای خدمات شهری در ۱۰ منطقه اصلی مسیر از ساعت ۱۵ عصر روز گذشته انجام و ادوات نیز در مسیر مستقر شدند. با توجه به حضور انبوه جمعیت در مراسم، تردد کارگران خدمات شهری به سختی انجام می‌شد، با این حال سعی کردیم در حین مراسم از بار پسماند تولیدشده در مسیر بکاهیم.

وی با بیان این که یک مورد آتش‌سوزی در نزدیکی محور مناطق ۱۲ و ۷ رخ داد که باعث شد نیروهای آتش‌نشانی مسیر را ببندند و ازدحام بیشتر جمعیت در آن نقطه را شاهد باشیم، افزود: طبق برنامه اعلامی مقرر بود این میهمانی عظیم ساعت ۲۲ به پایان برسد، اما با توجه به خیل عظیم جمعیت و همچنین تدارک کم‌نظیر موکب‌های مردمی، عملا حضور مردم و خدمت‌رسانی‌غرفه‌ها تا حدود ساعت ۲ بامداد ادامه داشت. از سوی دیگر از ساعت ۲۲/۳۰ معابر برای تردد خودروها بازگشایی شد و این دو موضوع کار را برای همکاران من دشوارتر کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران ادامه داد: با این‌حال با توجه به عدم امکان تردد ماشین‌آلات تخصصی جمع‌آوری و حمل پسماند توسط پاکبان‌ها به صورت دستی عملیات را آغاز کرده و همزمان با جمع‌آوری مواکب و استیج‌ها، جمع‌آوری پسماندها را شروع کردیم و با تلاش پاکبانان خدوم و زحمتکش شهر تمامی زباله‌ها از سطح معابر پاک و درون کیسه‌ها و مخازن دپو و نگهداری شد. بعد از بازگشایی محور هم خودروهای ویژه حمل پسماند برای بارگیری دپوها وارد مسیر شدند.

شرفی با تاکید بر استقبال بی‌نظیر شهروندان از این میهمانی و ابداعات مواکب در توزیع خدمات و حجم بالای پذیرایی از مردم گفت: در چنین مراسمی در این حجم وسیع طبیعتا میزان پسماند تولیدی بیشتر خواهد بود و با توجه به حضور پرشور عاشقان مولا علی (ع) تا ساعاتی پس از نیمه‌شب، فرآیند جمع‌آوری و نظافت شهر تا حدود ساعت ۶ صبح روز شنبه به طول انجامید. همکاران پرتلاش من با همه توان به خدمت‌رسانی پرداختند تا شهروندانی که باید در ساعات ابتدایی روز در محل کارشان حاضر شوند، مثل همیشه با شهر و معابری تمیز و باطراوت روبه‌ و شوند. اگرچه جمع‌آوری با تاخیر برخی موکب‌ها و همچنین توزیع غذا و پذیرایی تا ساعت ۲ بامداد در کار ما خلل ایجاد کرد، در نهایت توانستیم این کار را به‌خوبی به سرانجام برسانیم تا رضای حق و شهروندان را به دست آوریم.

وی با بیان این که حجم زباله مسیر فراتر از پیش‌بینی‌ بود و علت آن را باید حضور میلیونی شهروندان دانست که حقیقتا ما را شگفت‌زده کرد، اظهار داشت: به همین دلیل امکانات سازمان مدیریت پسماند نیز به کمک مناطق آمد و از ۲۰ خودروی سازمان که برای پشتیبانی آماده شده بود نیز استفاده کردیم. بعد از جمع‌آوری پسماند و لکه‌گیری دو بار نیز شستشو و آب‌پاشی مسیر انجام شد.

شرفی در پایان با اشاره به اینکه کل محور تا ساعت ۶ صبح پاکسازی شد، اما به دلیل تاخیر در جمع‌آوری سازه‌های مواکب و همچنین تردد خودروها لکه‌گیری پایانی ساعت ۱۰ صبح روز شنبه به انجام رسید و تحویل مناطق شد، خاطرنشان کرد: در این عملیات یک هزار و ۵۰۰ کارگر از مناطق مختلف حضور داشتند که یک هزار و ۱۰۰ نفر از کارگران مناطق معین نیز برای پشتیبانی به آنها اضافه شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز