خبرگزاری کار ایران

شهاب مرادی؛

حل مشکلات کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست برعهده دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۷۶

سخت گیری‌های نا‌به جا در خانواده زمینه‌ای می‌شود تا کودک در معرض فعالیتهای بزهکارانه قرار گیرد؛ بنابراین ضروری است که مهربانی را ترویج و از سرزنش بی‌مورد بچه‌ها دوری کنیم.

ایلنا: رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه حل مسائلی مانند کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را براساس قانون برعهده دولت است، گفت: باید از بیت المال برای کاهش و رسیدگی به اینگونه آسیبهای اجتماعی استفاده کرد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام " شهاب مرادی " در مراسم گلریزان کانون اصلاح و تربیت که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) و با حضور استاندار تهران، جمعی از مسئولان، هنرمندان و ورزشکاران برگزار شد، افزود: احترام و مهربانی، دو واژه‌ای است که اگر به آن‌ها توجه شود، بسیاری از آسیبهای اجتماعی کاهش می‌باید بنابراین باید مهربانی را که هم عامل پیشگیری از جرم و هم راه درمان آن است، در جامعه منتشر کنیم.

وی ادامه داد: سخت گیریهای نا‌به جا در خانواده زمینه‌ای می‌شود تا کودک در معرض فعالیتهای بزهکارانه قرار گیرد؛ بنابراین ضروری است که مهربانی را ترویج و از سرزنش بی‌مورد بچه‌ها دوری کنیم.

مرادی با بیان اینکه مهربانی ذات زندگی است، گفت: پذیرفتن واژه‌هایی مانند خشم، غم، اندوه و غضب در زندگی اشتباه است، چرا که این‌ها حقیقت زندگی نیستند و ما باید مهربانی و بخشش را ترویج کنیم. زیرا جامعه‌ای که گرفتار خشم می‌شود زندگی را بی‌معنا می‌بیند و این خشم در تزاید اتفاق می‌افتد.

مرادی حل بسیاری از مسائل مانند کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست را بر اساس قانون به عهده دولت دانست و افزود: باید از بیت المال برای کاهش و رسیدگی به این گونه آسیبهای اجتماعی استفاده شود.

وی در ادامه «کودک کار» و «کودک خیابان» را دو آسیب جدی در حوزه مسایل اجتماعی برشمرد و از رسانه‌ها خواست تا پیگیر و پرسشگر اینگونه آسیب‌ها از دستگاههای مکلف باشند.

مرادی زحمات مربیان کانون اصلاح و تربیت را ارزنده خواند و گفت: در این کانون افرادی در تلاشند که مهربان‌اند و این شغل را با علاقه و انگیزه انتخاب کرده‌اند. افرادی که در این کانون‌ها مددکار هستند، اگر در خارج از اینجا، در زمینه‌های تخصصی خود فعالیت کنند به طور قطع ۳ تا ۴ برابر درآمد خواهند داشت، اما با عشق و علاقه به اینجا می‌آیند و مهربانی را به این بچه‌ها هدیه می‌کنند و از آن‌ها نیز مهربانی می‌بینند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ارتباط مددجو با محیط، مددکار، خانواده، تحصیل، شغل، آینده و همچنین ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) را مهم و اساسی خواند و خواستار تأمین و تعمیق این ارتباط‌ها شد.

مرادی همچنین با اشاره به میلاد پیامبر رحمت و مهربانی، گفت: پیامبر نماد و مظهر مهربانی است. درس مشترک همه انبیاء و امامان، اصلاح بشر و مهربانی است و ما باید مهربانی را تکثیر کنیم. ما نیازمند مهربانی هستیم. هرکجا از مهربانی کم بگذاریم، شرایط نامطلوب اجتماعی بر جامعه ما حاکم می‌شود. البته اصلاح رفتار، کار سختی است و با گذشت سن و سال دشوار‌تر می‌شود تا مرحله‌ای که دیگر اصلاح امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به علل پیدایش آسیبهای اجتماعی گفت: ما برای ریشه‌یابی آسیبهای اجتماعی در زمینه کودکان و نوجوانان پژوهشی که قابل اعتماد باشد و حاکمیت بتواند آن را در ساختار اجرایی‌ خود پیاده کند، کم داریم. در این مورد پژوهش‌های کتابخانه‌ای وجود دارد که نوعی گزارش آماری است و مشکل چندانی را حل نمی‌کند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تصریح کرد: مشکل ما در این باره تک رشته‌ای نیست و به مطالعات میان رشته‌ای نیاز داریم؛ بنابراین ضروری‎ست دیدگاه‌های مختلفی مانند روان‌شناسی و فقه در این مورد در نظرگرفته شود.

مرادی با تاکید بر اینکه همه در قبال جلوگیری از انتشار اخبار خشونت‌آمیز، مسئولیت دارند، گفت: در جامعه اتفاق تلخ کودک آزاری و همسرآزاری وجود دارد، اما باید این مسائل را به گونه‌ای درمان کنیم که نیاز نداشته باشیم افکار عمومی را به کمک بگیریم.

وی در پایان تاکید کرد: ما به عنوان شیعیان مکتب امام صادق(ع) باید بدانیم که اهل بیت(ع) الگوی کامل انسانیت هستند و نسخه ایشان برای تعامل مسلمانان در درون اجتماع، مهربانی است. بنابراین ما راهی غیر از افزایش و انتشار مهربانی نداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز