خبرگزاری کار ایران

تهران سیاهپوش عزای حسینی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۸۲۳

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران درتشریح برنامه‌های این سازمان برای ماه محرم از سیاه‌پوش شدن و آماده‌سازی ویژه پایتخت با همکاری هیئت‌های عزاداری و عاشقان حسینی جهت برگزاری سوگواری ایام شهادت اباعبدالله الحسین (ع) خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، رضا صیادی با اشاره به آماده‌سازی پایتخت برای سوگواری ایام محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: رویکرد سازمان برای محرم امسال مردم محور بوده و سعی ما بر این است تا مراسم سیاه‌پوشان با مشارکت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و کلیه عاشقان حسینی برگزار شود.

وی افزود: بر همین اساس اقلام فرهنگی و پرچم‌های عزاداری حسینی توسط سازمان در اختیار مساجد و هیئت‌های مذهبی و عزاداری قرار گرفته است.

صیادی ادامه داد: سازمان زیباسازی از ماه‌های گذشته در صدد برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی با محوریت ماه محرم و اکران آثار هنرمندان عاشورایی در سطح شهر تهران بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اکران‌های فرهنگی ماه محرم با دو رویکرد «نگارخانه عاشورایی تهران» و «کتیبه‌های خطی اشعار عاشورایی» در فضای شهری پایتخت انجام شده است که در اکران‌های نگارخانه عاشورایی عناصر مرتبط با فرهنگ عاشورا و محرم به نمایش در آمده است و کتیبه‌ها نیز اشعار شاعران سوگوار حسینی را یادآور می‌شوند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرتهران در ادامه با اشاره به برگزاری رویداد نقاشی خط «نشان عاشقی» و پارچه نویسی «کاتبان سوگ» از این دو رویداد به عنوان راویان هنر و فرهنگ عاشورایی یاد کرد و افزود: در رویداد «نشان عاشقی» بیش از ۳۰۰ اثر منتخب نقاشی خط (کالیگرافی) توسط هنرمندان بر روی علم‌های عاشورایی نقاشی و خطاطی کرده‌اند که در سطح شهر تهران اکران خواهند شد.

به گفته صیادی، در رویداد «کاتبان سوگ» که خطاطی اشعار عاشورایی روی پارچه‌ها است نیز ۵۰ هنرمند، ۲۵۰ اثر را با استفاده از اشعار محرم و عاشورایی کتابت کرده‌اند که در فضای شهری پایتخت اکران خواهند شد.

وی با اشاره به اهتزاز صدها ابرپرچم و هزاران پرچم سیاه عزاداری در سطح شهر افزود: با اهتزاز ۴۵۰ ابر پرچم، ۵۰۰ هزار متر ریسه مشکی، ۵۰ هزار کتیبه سیاه، ۲۰۰ هزار پرچم طرح‌دار و بزرگراهی پایتخت سیاهپوش عزای حسینی شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برپایی خیمه عاشورایی در میدان هفت تیر از رونمایی دو اثر حجمی، مرغ تیغه علامت و اسب ذوالجناح و جانمایی اثر عصر عاشورا در این میدان خبر داد.

صیادی با بیان این که در ماه محرم شاهد اجرای دو اثر نوری در تهران خواهیم بود، افزود: ۳۱ اثر حجمی‌ شمعدانی نوری به ارتفاع ۳ متر و از جنس فلز در میدان هفت تیر و میدانگاه سعدی جانمایی خواهند شد.

وی در پایان گفت: اثر حجمی بین‌الحرمین نیز با نورپردازی ویژه در کنار آرامگاه شهدای گمنام دریاچه چیتگر از دیگر خلاقیت‌های اداره نور و مبلمان شهری سازمان زیباسازی شهر تهران است که برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز