خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر تهران:

«مجری ساختمان‌ها» در برخی موارد واقعی نیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۱۵

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی فشار آورده شود که همه ساختمان‌ها مجری داشته باشد، سازندگان ناچار می‌شوند یک مجری پیدا کنند تا تنها یک امضا بزند و به همین دلیل، در برخی موارد مجری ساختمان‌ها واقعی نیست. اگر مجری ساختمان جدی و واقعی باشد، بایستی حتی شماره تیرهای آهن با نقشه‌ها چک شود تا ببینند تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا به نظارت‌های غیر واقعی برخورد نکنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در حاشیه آغاز یکصد و شصت و سومین جلسه دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان این که امروز سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تهران، گزارشی را به صحن شورا ارائه خواهد کرد، گفت: در این گزارش وضعیت کلی سرمایه گذاری در شهرداری تهران ارائه می‌شود و امیدواریم همچون گذشته نباشد که سرمایه‌گذاری‌ها به دادگاه منجر شود.

وی با اشاره به ارائه گزارش حسابرسی شرکت مترو در این جلسه خاطرنشان کرد: نامگذاری معابر و تعیین تکلیف باغات نیز از جمله دیگر مباحثی است که در این جلسه در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

چمران با بیان این که اخیرا جلسه‌ای با حضور اساتید دانشگاه، شهردار تهران و کمیته عمران شورا برای بررسی وضعیت ساختمان‌های ناایمن پایتخت برگزار شد، تصریح کرد: براساس طرحی که ستاد بحران تهران در دست اجرا دارد، ساختمان‌های بلندمرتبه و سپس کوتاه‌مرتبه‌تر از جهات آتش‌نشانی و پایداری بررسی می‌شود؛ بسیاری از ساختمان‌ها به عنوان ناپایدار معرفی شده و برخی را به دادستانی نیز اعلام کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی کارهایی که صورت می‌گیرد، متاسفانه با علاقه و انگیزه خالصانه نیست، مثلا مجریان ساختمان‌ها برای هر متر مبلغی می‌گیرند تا ساختمان بسازند؛ مرتبا باید نظارت بر ساخت‌وساز صورت بگیرد، کما این که در گذشته این چنین بود. وقتی فشار آورده شود که همه ساختمان‌ها مجری داشته باشد، سازندگان ناچار می‌شوند یک مجری پیدا کنند تا تنها یک امضا بزند و به همین دلیل، در برخی موارد مجری ساختمان‌ها واقعی نیست.

چمران تاکید کرد: اگر مجری ساختمان جدی و واقعی باشد، بایستی حتی شماره تیرهای آهن با نقشه‌ها چک شود تا ببینند تطابق دارد یا خیر؟ باید تکنولوژی ساختمان با تکنولوژی روز جلو برود تا به نظارت‌های غیر واقعی برخورد نکنیم.

چمران همچنین درباره خرید اتوبوس‌های جدید و بازدید اعضای شورا از این اتوبوس‌ها نیز توضیح داد: قرار بود بازدیدی از اتوبوس‌هایی که خریداری شده بود و در حال خدمت رسانی بودند، انجام شود که اعلام کردیم اینها چیز جدیدی نیست. قرار شد اگر اتوبوس جدیدی خریداری شود، اعضای شورا از آنها بازدید داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره سیستم سرمایشی اتوبوس‌ها در فصل تابستان گفت: تیم‌هایی اتوبوس‌ها را بررسی می‌کنند و اگر خرابی وجود داشته باشند، تعمیر می‌شوند، اما اتوبوس‌های کولردار در تهران کم هستند و اتوبوس‌های معمولی ما کولر ندارند. اتوبوس‌های دو کابینی که در دوره چهارم خریداری شده‌اند، کولر دارند که سعی می‌کنیم کولر آنها نیز تعمیر شود. از این پس نیز قرار شد که اگر اتوبوسی خریداری شود حتما کولر داشته باشد.

وی در پایان درباره اظهار نظر شهردار تهران مبنی بر برنامه‌ریزی برای ایجاد تراموا در پایتخت اظهار کرد: ساخت تراموا در تهران پس از انجام مطالعات و تایید و مصوبه شورای شهر و شورای عالی ترافیک و پس از اخذ مجوزها امکان‌پذیر است و تا پیش از اخذ مجوزها به هیچ عنوان نباید فرآیند اجرایی تراموا در تهران آغاز شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز