خبرگزاری کار ایران

نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در مرداد ماه اعلام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۲۵۵

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از اعلام نتایج آزمون مدارس استعدادهای درخشان در مرداد ماه خبرداد و گفت: بیش از ۲۹۴ هزار نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «الهام یاوری» با بیان این‌که ۲۹۴ هزار و۳۰۰ نفر در آزمون‌های ورودی پایه هفتم و دهم مدارس سمپاد امسال شرکت کرده‌اند، اظهار کرد: در آزمون ورودی پایه هفتم ۲۰۸ هزار و ۱۳۲ نفر شرکت داشته‌اند که از این بین ۹۸ هزار و ۸۱ دانش آموز دختر و ۱۱۰ هزار و ۵۱ دانش آموز، پسر بوده‌اند. 

وی ادامه داد: شرکت کنندگان آزمون ورودی پایه دهم ۸۶ هزار و ۱۶۸ نفر بودند که از این بین۵۰ هزار و ۶۳۸ دانش آموز دختر و ۳۵ هزار و۵۳۰ دانش آموز پسر بوده‌اند. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، با تاکید بر این‌که این آزمون‌ها در ۱۷۶۳ حوزه امتحانی در سراسر کشور برگزار شده است، افزود: ۶۳۴ حوزه برای آزمون دختران و۵۵۱ حوزه برای آزمون پسران در پایه هفتم و ۳۶۵ حوزه برای آزمون دختران و ۲۱۳ حوزه برای آزمون پسران در پایه دهم بوده است. 

یاوری با بیان اینکه در میزان شرکت کنندگان در این آزمون‌ها تغییر چندانی نسبت به سال‌های قبل نداشته‌ایم، گفت: نتایج این آزمون‌ها در مرداد ماه اعلام می‌شود. 

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: مدارس سمپاد بابت ارائه خدمات آموزشی بر اساس مصوبه‌ای که دارند نصف شهریه مدارس غیرانتفاعی برجسته در همان منطقه را دریافت می‌کنند، البته مدارس سمپاد، معمولا شهریه را از این مقدار خیلی کمتر می‌گیریم. 

وی با بیان این‌که سال گذشته۴۰ درصد از دانش آموزان مدارس سمپاد از تخفیفات حق الثبت استفاده کرده‌اند، بیان کرد: به دانش آموزانی که به هر دلیل و یا محدودیت‌های اقتصادی توان پرداخت شهریه این مدارس را ندارند تخفیفات گسترده‌ای از ۱۰۰ درصد تا ۵۰ و ۴۰ درصد ارائه می‌شود. 

یاوری با تاکید بر این‌که مسئول تشخیص ارائه این تخفیفات به دانش آموزان، شورای مدرسه است، افزود: متاسفانه مدارس سمپاد با محدودیت‌های جدی از حیث ساختمان و تجهیزات مواجه هستند و این امر ایجاب می‌کند که خیرین به کمک مدارس سمپاد بیایند. این دانش آموزان از با استعدادترین بچه‌های کشور هستند. آموزش و پرورش همه تلاش خود را می‌کند تا مشکلات این مدارس رفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز