خبرگزاری کار ایران

خزعلی تاکید کرد:

تامین مواد اولیه و صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار با ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۲۸۴

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به ضرورت ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای برای تامین زنجیره ارزش محصولات زنان سرپرست خانوار تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، انسیه خزعلی در نشستی که در محل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با معاون تعاون وزیر کار و رفاه اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه برگزار شد بر ضرورت توجه به ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تاکید کرد و گفت: باید با ایجاد تعاونی‌های منطقه‌ای در استان‌های مختلف کشور و امکان تامین مواد اولیه و صادرات اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت زنان دستگاه سیاست‌گذار است افزود: به دلیل اینکه ما دستگاه اجرایی نیستیم نمی‌توانیم مستقیم وارد شویم اما می‌توانیم با سیاستگذاری و شناسایی‌هایی که در سفرهای استانی داریم کمک کنیم تا مسیر تامین مواد اولیه تا عرضه اقلام تولیدی زنان سرپرست خانوار هموار شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه تبصره ۱۸ امسال بهتر از سال گذشته عمل کرده گفت: با توجه به صندوق ضمانت تسهیلات زنان سرپرست خانوار، دولت ضامن آن‌ها می‌شود.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، وی همچنین بر ضرورت ایجاد اشتغال خانواده محور به جای کمک های بلاعوض تاکید کرد و گفت: باید شرایط توانمندسازی و خوداشتغالی برای افرادی که توانایی کار را دارند فراهم شده و مسیر برای تامین مواد اولیه تا عرضه آن‌ها هموار شود.

همچنین مقرر شد شتابدهنده‌های پشتیبان از تولید زنان سرپرست خانوار برای ایجاد تعاونی‌های شبکه‌ای در مشاغل خانگی و به صورت خاص صنایع دستی جهت بهبود این صنعت و روز آمدی آن و تامین لوازم اولیه آن فراهم شود.

در این دیدار معاون تعاون وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی و مدیر اشتغال قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه پیشنهاداتی را پیرامون عرضه بهتر کالاهای تولیدی زنان سرپرست خانوار ارائه دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز