خبرگزاری کار ایران

رئیس قرارگاه اربعین فراجا تاکید کرد:

ضرورت تعامل و هم‌افزایی در خدمت‌ به زائران اربعین/ اهتمام به تسهیل در تردد زوار در مرزها

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۲۸۵

رئیس قرارگاه اربعین حسینی فراجا به ضرورت تعامل و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی مضاعف به زائران اربعین حسینی (ع) تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد شرفی در اولین جلسه کمیته امنیتی انتظامی اربعین حسینی (ع) که با حضور جمعی از معاونان، رؤسا، نمایندگان کمیته‌ها و فرماندهان انتظامی استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، خوزستان و آذربایجان غربی (ویدئوکنفرانسی) که در ستاد فراجا برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: اصلی‌ترین وظایف کمیته‌ها در ماموریت اربعین حسینی در راستای تأمین و حفظ نظم و امنیت، روان‌سازی ترافیک، صدور گذرنامه و بحث تعامل با سایر دستگاه‌هاست.

وی افزود: تقریبا امورات ستادی کمیته‌ها انجام و طرح تأمین امنیت کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) با توجه به پیشگیری از ایجاد ناامنی در مسیر و رعایت شاخص‌هایی نظیر پیشگیری از سرقت، مقابله با قاچاق مواد مخدر، کالا و ارز و ... تهیه و تدوین شده است.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) فراجا تصریح کرد: با تعامل، هم‌افزایی و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت و توان سازمان‌ها و دستگاه‌های لشکری و کشوری ان‌شاءالله بتوانیم خدمات‌رسانی مناسبی به زائران اربعین ارائه دهیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: در جهت تسهیل تردد زائران، متوازن سازی گیت ها در دو سوی پایانه‌ها انجام شده و تمام تلاش بر این است که زائران در پایانه‌های مرزی توقف نداشته باشند که یکی از مهمترین زیرساخت‌ها در این خصوص، شبانه‌روزی شدن تردد مرزی در پایانه‌های تمرچین و خسروی است.

شرفی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و زحمات شبانه‌روزی تمامی افراد دخیل در برگزاری اربعین حسینی (ع) یادآور شد: به طور حتم و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته بیشترین تردد زائران، 10 روز مانده به اربعین خواهد بود. بنابراین کمیته‌ها باید با پیش‌بینی و آگاهی نسبت به این موضوع برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند تا ان‌شاءالله دچار مشکل نشویم.

وی با تأکید بر خوشایندسازی محیط پایانه‌ها که تأثیر به‌سزایی بر ذهن و روان زائران دارد، گفت: تمام تمرکز و برنامه‌های سیستم‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و حاکمیتی روی این مسئله معطوف شده است که نهایت تکریم با زائران صورت گیرد.

رئیس قرارگاه اربعین حسینی (ع) فراجا با تأکید بر لزوم رعایت استانداردها و جلوگیری از آسیب‌ها عنوان داشت: با توجه به گرمای هوا باید زیرساخت‌های مربوطه را مدنظر و فراهم کنیم تا زائران در این رابطه نیز دچار مشکل نشوند.

گفتنی است، نمایندگان کمیته‌های سیاسی و کنسولی، اطلاعات، حمل‌ونقل و سوخت، زیرساخت، فناوری، مشارکت‌های مردمی، نظارت و بازرسی، ثبت‌نام و اعزام، اطلاع‌رسانی و ... نیز در این جلسه در خصوص تدوین و  اجرای طرح‌ها گزارشاتی ارائه کردند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز