خبرگزاری کار ایران

تمام فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در دهه ۶۰ را جهاد دانشگاهی انجام می‌داد/ آموزش بیش از ۱۰۰ هزار نفر سربازماهر

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۲۸۲۰

رئیس جهاددانشگاهی گفت: زمانی به موسسات آموزشی زیادی نیاز داشتیم و جهاددانشگاهی وارد کار شد و موسسات غیرانتفاعی مشتمل بر دوره‌های کاردانی تا دکتری تاسیس شدند. اولین موسسات غیرانتفاعی قوی که به دانشگاه تبدیل شدند از موسسات خوب جهاددانشگاهی بودند و دانشگاه غیردولتی علم و فرهنگ تهران و علم و هنر یزد نیز از جمله آن‌هاست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری چهل و سومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی صبح امروز دهم مردادماه برگزار شد.

«حسن مسلمی نائینی» رئیس جهاددانشگاهی با تاکید بر فرهنگ جهادی و تلاش‌های جهاددانشگاهی در راستای این فرهنگ بیان کرد: این فرهنگ، فرهنگ خودباوری، تلفیق علم و ایمان، ما می‌توانیم، رشد و پیشرفت نوآوری، پویایی و شادی آفرینی است.

رئیس جهاددانشگاهی با گرامیداشت شهید کاظمی آشتیانی تصریح کرد: وظیفه ماست که در جهاددانشگاهی فرهنگ متعالی جهادی که مورد نظر رهبر انقلاب هم هست را گسترش دهیم. جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی و نهادی منحصر به فرد است. قبل از انقلاب نهادی مانند جهاددانشگاهی نداشتیم. در اوج تحریم‌ها و جنگ تمام عیار علیه ایران جهاددانشگاهی تشکیل شد و مشکلات زیادی را برطرف کرد.

او توضیح داد: بر اساس خواست سران نظامی دوران جنگ، تجهیزات نظامی مختلفی از سوی جهاددانشگاهی ساخته شد. یکی از آن‌ها که من نیز در آن تولیدT مشارکت‌هایی داشتم، ساخت مین‌های هوایی بود که حتی توانست در مواردی هواپیماهای دشمن را ساقط کند.

مسلمی نائینی افزود: اساتید دانشگاهی هم پس از جنگ با ما همکاری خوبی داشتند و در تولید فناوری‌ها به کمک جهاددانشگاهی آمدند. در واقع جهاددانشگاهی همیشه اقدامات زمین مانده را پیش برده است.

مسلمی نائینی بیان کرد: اگر جهاددانشگاهی کاری انجام داده، دو طرفه بوده و اگر فناوری خاصی ایجاد کرده و مشکل اساسی در نهادی حل شده، نتیجه آن برای دو طرف سودمند بوده است.

او عنوان کرد: به عنوان نمونه دانشگاه خواجه نصیر فرستنده‌هایی را طراحی کرد و ساخت؛ زمانی بود که ترانزیستورها مدام می‌سوختند اما خوشبختانه یکی از مدیران به جهاد اعتماد کرد و ساخت ترانزیستورها به جهاددانشگاهی واگذار شد.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: امروز جهاددانشگاهی خواجه نصیر بهترین فرستنده‌ها را حتی در سطح آسیا می‌سازد و این توانایی را دارد تا آنتن‌های ۵g را هم تولید کند.

مسلمی نائینی تاکید کرد: زمانی به مجراهای اطلاع‌رسانی در کشور نیاز داشتیم و خبرگزاری ایسنا تشکیل شد و همین حالا هم نقش مهمی در کشور دارد. همچنین در زمینه اطلاعاتی و آماری و افکارسنجی مشکلاتی بود و جهاددانشگاهی در این بستر ایسپا را راه اندازی کرد و کارهای مهمی انجام داد.

او افزود: کلیه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در دهه ۶۰ را جهاددانشگاهی انجام می‌داد. همچنین زمانی به موسسات آموزشی زیادی نیاز داشتیم و جهاددانشگاهی وارد کار شد و موسسات غیرانتفاعی مشتمل بر دوره‌های کاردانی تا دکتری تاسیس شدند. اولین موسسات غیرانتفاعی قوی که به دانشگاه تبدیل شدند از موسسات خوب جهاددانشگاهی بودند و دانشگاه غیردولتی علم و فرهنگ تهران و علم و هنر یزد از جمله آن‌هاست.

رئیس جهاددانشگاهی ادامه داد: در زمینه آموزش زبان خارجی نیز زمانی منابع متناسب با فرهنگ ما موجود نبود و جهاددانشگاهی اقدامات خوبی کرد و دست به تولیداتی زد همچنین بیش از ۱۰۰ هزار نفر سرباز ماهر توسط جهاددانشگاهی آموزش دیده‌اند و بعد از پایان خدمت می‌توانند کارهای مهارتی برای خود انجام دهند.

مسلمی نائینی اضافه کرد: ما برنامه تحولی مهمی در پیش داریم و اساتیدی از دانشگاه‌ها و افراد مجرب با دیدگاه عالمانه برای تحولات جهاددانشگاهی برنامه ریزی می‌کنند تا نظرات شخصی ما هم بر جهاد اعمال نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز