خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

توضیح درباره اولین جلسه ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای/ اقدامات قرارگاه اجتماعی اگر توسعه پیدا نکند ابتر می‌ماند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۰۵۱

سخنگوی شورای شهر تهران با توضیح درباره برگزاری جلسه ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای گفت: اقداماتی در قرارگاه اجتماعی انجام شده و اگر این اقدامات توسعه پیدا نکند و استمرار نداشته باشد و سایر دستگاه‌ها همکاری نداشته باشند، ابتر می‌ماند.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری جلسه ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای گفت: جلسه ستاد هماهنگی مشارکت محله‌ای اخیرا به ریاست آقای چمران برگزار شد. همانطور که می‌دانید با رای همه اعضای شورای اسلامی شهر تهران آقای چمران به عنوان رییس این ستاد انتخاب شدند. فعالیت‌های این ستاد به دلیل‌ عدم انتخاب رییس کمی به تعویق افتاده بود. اولین جلسه رسمی این ستاد با حضور آقای چمران تشکیل شد.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه ادامه داد: دستورالعمل‌های اجرایی که باید برای انتخاب ۵ تا ۷ عضو در هر محله تدوین شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت. اتفاقا در اولین جلسه این دستورالعمل تصویب شد. قرار بر این شد که جلسات ستاد هماهنگی مشارکت‌های محله‌ای به صورت هفتگی به طور مرتب برگزار شود و این دستورالعمل‌ها در این جلسات مصوب شود تا براساس این مصوبات مشکلات سراهای محله به حداقل برسد و عقب ماندگی‌ها جبران شود.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با توجه به اظهارات شهردار تهران مبنی بر اینکه سراهای محله به قرارگاه محله تبدیل خواهد شد و همه نهادها و سازمان‌ها باید در این سراها حضور داشته باشند، آیا در این خصوص در این جلسات تصمیم گیری می‌شود، گفت: با این طرح نظامنامه که در حال حاضر وجود دارد قطعا این موضوعات تحقق پیدا خواهد کرد. مقصد نهایی تمام این موارد در نظام نامه دیده شده است. البته ما به نظام نامه محلات به شکل یک وحی منزل نگاه نمی‌کنیم. بلکه به آن به یک آیین نامه موقت نگاه می‌کنیم که در فاز اول فعالیت‌ها هر جا که این نظام نامه موانع و ایراد داشته باشد می‌توانیم آن را اصلاح و رفع کنیم.

نادعلی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آسیب‌های اجتماعی و تذکری که در این خصوص در صحن شورا مطرح کرده است، گفت: تذکر من صرفا به شهرداری تهران نبود. بلکه معتقدم ما به عنوان شهروندان این شهر باید همه نسبت به تصاویر نامناسب و علل و ریشه‌های این تصاویر نامناسب حساس باشیم به ویژه افرادی که مسئولیت دارند. من به عنوان نماینده مردم در شورای شهر تهران باید مسئولیت بیشتری داشته باشم لذا در ابتدا این تذکر به خودم وارد است و بعد به شهرداری، بهزیستی و همه دستگاه‌هایی که در قرارگاه اجتماعی شهر تهران در کنار هم جمع شده‌اند تذکر داده ام.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها در ذیل قرارگاه اجتماعی شهر تهران در طی دو سال گذشته زحمات فراوانی کشیده‌اند اما باید نتیجه این اقدامات را اعلام کنند و اگر چنانچه فراز و فرودی وجود دارد و نقص و مانعی در راستای اجرای فعالیت‌های سازمان‌ها و نهادها در ذیل این قرارگاه وجود دارد باید اعلام کنند. از همین رو ما درخواست کرده‌ایم آقای توکلی زاده با حضور در صحن شورا گزارشی از این همکاری‌ها ارائه دهند چراکه این کار وظیفه اصلی شهرداری تهران نیست.

این عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تصریح کرد: شهرداری تهران در حال حاضر میانداری این کار را برعهده گرفته است، از همین رو باید بیایند و مشکلات را بیان و نقاط فراز و فرود را مطرح کنند.

نادعلی تاکید کرد: متاسفانه ما در نقاط مرکزی شهر تهران شاهد وضعیتی هستیم که این مناطق هم مانند یک نقطه بی‌دفاع شهری شده‌اند و تا پیش از این چنین تصاویری را در این مناطق ندیده بودیم، اما در حال حاضر ما این تصاویر را در وسط شهر تهران و در آفتاب روز رویت می‌کنیم و اگر به این موارد توجه نکنیم تمام شهر را این آسیبها می‌گیرند و فرزندان همه ما حتما از این آسیب‌ها که در اطراف ما هستند در امان نخواهند بود.

وی با بیان اینکه البته با پاک کردن صورت مسئله چیزی درست نمی‌شود، گفت: اقداماتی در قرارگاه اجتماعی و مواردی که مربوط به شهرداری تهران است و شورا بر آن نظارت دارد نیز انجام شده و اگر این اقدامات توسعه پیدا نکند و استمرار نداشته باشد و سایر دستگاه‌ها همکاری نداشته باشند، ابتر می‌ماند. ما می‌توانیم در صحن علنی شورا پذیرای فرمانده پلیس تهران، رییس بهزیستی استان تهران و همه مسئولانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند باشیم و دلایل و مشکلات آن‌ها را بشنویم. ما اگر در این زمینه مشکل قانونی داریم از مجلس شورای اسلامی کمک بگیریم. اگر به حمایت قضایی نیاز است از قوه قضاییه کمک بگیریم یا اگر باید شهرداری اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد همه این موارد می‌تواند در صحن شورا مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی شورای تاکید کرد: ما نتوانستیم مدیریت یکپارچه شهری را به وجود بیاوریم حداقل با تفکر قرارگاهی که دستاورد مدیریت جهادی است همه دستگاه‌ها با همدلی این معضل را حل کنیم. در این زمینه طی این دو سال نیز توفیقاتی کسب شده است.من فکر می‌کنم با انتخاب فرمانده جدید فراجا سردار رادان و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سردار محمدیان می‌توانیم یک دوره طلایی را پشت سر بگذاریم. اینکه در راس شهرداری تهران یک نیت خوب وجود داشته باشد و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و مدیران سایر دستگاه‌ها یک نیت خوب داشته باشند، اما سیستم‌ها باهم هماهنگ نباشد نمی‌توانیم اتفاقات خوب را رقم بزنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز