خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند:

ماشین‌آلات حوزه پسماند فرسوده شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۵۶

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر این که ظرف شش ماه آینده وضعیت نظافت شهر متحول خواهد شد، گفت: ماشین‌آلات حوزه پسماند فرسوده شده است، در حالی که نیاز است تجهیزات به صورت مداوم اورهال و نوسازی شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی و اموربین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در جلسه بررسی چالش‌ها و معضلات نگهداشت و تنظیف شهر تهران که عصر روز سه‌شنبه - ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - با حضور علیرضا زاکانی، شهردار تهران، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست و عباس شعبانی، معاون امور مناطق شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت نظافت و نگهداشت شهر مطلوب و در خور شأن شهروندان نیست و باید با همت و کوشش چهره شهر بهتر شود و  مردم تغییر و تحول در نظافت و پاکسازی شهر را احساس کنند. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این که حوزه پسماند شهر از سال ۱۳۸۶ مکانیزه شده است، افزود: امروز با توجه به بعضی از  بی‌توجهی‌های گذشته فضای کار به سمتی رفته که وضعیت ماشین آلات مطلوب نیست و در وضعیت حداقلی قرار گرفته است.

وی با تاکید بر این که باید تمامی مخازن زباله و اطراف آنها شست‌وشو و گندزدایی و تعمیر و نوسازی مخازن فرسوده انجام شود، تصریح کرد: شهروندان باید بعد از مدتی تغییر در سطح نظافت و رفت‌وروب را احساس کنند و با برنامه‌ریزی چندماهه به سطح قابل قبول و مطلوبی برسیم. در حوزه پسماند کارهای زمین‌مانده زیادی داریم و با توجه به این که در گذشته برخی اتفاقات و اقدامات باعث ایجاد عقب‌ماندگی در این حوزه شده است، امروز باید تلاش بیشتری را در دستور کار قرار دهیم.

محمدی تصریح کرد: ماشین‌آلات حوزه پسماند فرسوده شده است، در حالی که نیاز است تجهیزات به صورت مداوم اورهال و نوسازی شود. 

وی با اشاره به این موضوع که روزی جداول و گاردریل‌ها در تهران به صورت مکانیزه شست‌وشو می‌شد، خاطرنشان کرد: امروز این ناوگان فرسوده شده است و برای این اقدامات از نیروی انسانی استفاده می‌شود، این کار بسیار خطرناک است و متاسفانه در برخی مواقع حوادث دردناکی برای عوامل انسانی رقم خورده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تاکید کرد: با ۵۴ پیمانکار جلساتی را برگزار کرده‌ایم تا ناوگان و تجهیزات نگهداشت شهر به صورت حداکثری به‌کار گرفته شود.

محمدی در ادامه صحبت های خود گفت: در بازه زمانی شش‌ماهه اتفاقات خوبی در حوزه مکانیزاسیون در پسماند اتفاق خواهد افتاد و مردم انشاالله این تغییر و تحول را احساس خواهند کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به  ساماندهی وضعیت زباله‌گردها و کتفی‌کولی‌ها گفت: این موضوعی است که شهروندان هر روز آن را مشاهده می‌کنند و برنامه ویژه‌ای را در قالب مراکز MRF اجرایی خواهیم کرد تا این موضوع را برای همیشه حل کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درصورتی که زباله‌های خشک از شهروندان تحویل گرفته شود، حضور زباله‌گردها به شکل محسوسی کم می‌شود و تعداد کمی از این افراد هم که باقی بمانند می‌توانند در مراکز MRF مشغول کار شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز