خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرد:

طرح امین یعنی نگاه جهادی و رویکرد انقلابی در آموزش و پرورش

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۷۲۳

مدیرحوزه‌های علمیه کشور بر اهتمام به مباحث فلسفی، کلامی، تفسیر و شناخت نظام تربیت اسلامی تأکید کرد و گفت: تمام معارف دین ما مورد هجوم است، بنابراین نظام تربیت اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد همکاری‌ها، آیت الله «علیرضا اعرافی»، مدیر حوزه‌های علمیه در جمع طلاب حوزه‌های علمیه فعال در طرح امین در آموزش و پرورش این شهرستان میبد بر اهتمام به مباحث فلسفی، کلامی، تفسیر و شناخت نظام تربیت اسلامی تأکید کرد و گفت: تمام معارف دین ما مورد هجوم است، بنابراین نظام تربیت اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد. 

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به مواجه گفتمان انقلاب اسلامی با تمدن غرب که از رنسانس آغاز شده است گفت: این پدیده دستاوردهایی هم در حوزه‌های مختلف علوم انسانی، علوم پایه، فناوری، مهندسی، پزشکی داشته که بشریت از آن بهره برده است، اما در تمدن پر زرق و برق غرب، روح غیر الهی وجود دارد که تبلیغ و تبیین و تربیت را در گفتمان انقلاب اسلامی تحت تأثیر خود قرار داده است، بنابراین شناخت واقعیت‌های زمانه و عمق آن چیزی است که در ذهن و ضمیر انسان است. 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بر اهتمام به مباحث فلسفی، کلامی، تفسیر و شناخت نظام تربیت اسلامی تأکید کرد و افزود: تمام معارف دین ما مورد هجوم است و نظام تربیت اسلامی باید در دستور کار قرار گیرد. 

عضو مجلس خبرگان رهبری آشنایی با روانشناسی نوجوان و جوان و شیوه ارتباطی با آن‌ها را ضروری خواند و اظهار کرد: آشنایی با کتاب‌های درسی مدارس و مواجه فعال با شبهات و پیشگیری، مستلزم آگاهی و مطالعه است و برای موفقیت در کار تبلیغ در آموزش و پرورش باید آسیب‌هایی که آموزش و پرورش را تهدید می‌کند، را بشناسد و آن را معالجه کرد. 

وی با بیان اینکه استان یزد و شهرستان میبد می‌تواند در مسائل اعتقادی و اخلاقی و سبک زندگی اسلامی سرآمد باشد افزود: در آموزش و پرورش باید طرح راهبرد برای سرآمدی در اخلاق، معنویت، پاکی و پاکیزگی محقق شود. 

اعرافی، گروه‌سازی در مدارس و آموزش و پرورش و ارتباط با مدیر و معلم و آگاهی از توفیقات آموزش و پرورش را برای فعالان طرح امین ضروری خواند و اظهار کرد: طرح امین به معنی استخدام در آموزش و پرورش نیست بلکه طرح امین یعنی مظهر عشق در آموزش و پرورش و حضور روحانی باید پرچم‌دارانه و عاشقانه با نگاه جهادی و رویکرد انقلابی در آموزش و پرورش باشد. 

حجت‌الاسلام حسینی‌پور معاون تبلیغ حوزه علمیه یزد و محمدرضا کارگر مدیر آموزش و پرورش شهرستان میبد و همچنین مسئولان طرح امین، گزارشی از استخدام تعدادی طلاب در آموزش و پرورش و همچنین فعالیت‌های طلاب در آموزش و پرورش ارائه کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز