خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

پذیرش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۵۱

وزیر آموزش و پرورش از پذیرش ۳۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید خبر داد وگفت: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، رضا مراد صحرایی در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش گفت:  باید در ارزیابی افراد برای جذب در آموزش و پرورش دقت و ظرافت بیشتری به خرج داده شود.

وزیرآموزش و پرورش اظهار کرد: در ارزیابی داوطلبان ورود به آموزش و پرورش باید صلاحیت‌های حرفه‌ای، اختصاصی و عمومی آن‌ها به دقت مورد بررسی قرار گیرد. گزینش و جذب نیرو برای آموزش و پرورش باید با آرامش و فرصت کافی انجام شود.

صحرایی با اشاره به اینکه سرنوشت آینده فرزندان این سرزمین در دستان معلم است، گفت: یک کانون ارزیابی برای ارزیابی نیروهای داوطلب ورود به دانشگاه فرهنگیان ایجاد کرده‌ایم. این کانون به دقت به ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای، عمومی و اختصاصی داوطلبان می‌پردازد.

وی با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان برای سال تحصیلی جدید ۳۰ هزار نفر است که هر سال ۵ هزار نفر تا رسیدن به مرز ۴۰ هزار نفر به آن اضافه می‌شود، افزود: برای اولین بار در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ کنکور ویژه تربیت معلم برگزار می‌شود لذا تا مهر سال آینده فرصت داریم که نیروهای داوطلب ورود به آموزش و پرورش را از لحاظ صلاحیت‌های فردی و حرفه‌ای گزینش و جذب کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، اضافه کرد: شیوه نامه، آئین نامه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس به استان‌ها اعلام شده است. هدف ما از اعلام این شیوه‌نامه، انتخاب و انتصاب مدیران توانمند، اثرگذار، خلاق و نوآور و متعهد به اهداف نظام تعلیم و تربیت است.

صحرایی با اشاره به این‌که باید راهنمای اجرای سند تحول بنیادین در مدرسه تهیه و تدوین شود تا مبنای برنامه ریزی و عمل مدارس قرار گیرد، افزود: شاخص‌های ارزیابی سند تحول بنیادین باید هر چه سریعتر تدوین شود. برای هر موضوع سند باید مشخص کنیم چه کاری انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر این‌که محور اصلی اجرای سند تحول در مدرسه، معلم است، گفت: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت جهت آشنایی  فرهنگیان با سند تحول بنیادین یک ضرورت انکار ناپذیر است.

صحرایی در پایان گفت: یکی از وظایف شورای عالی بررسی و تصویب برنامه‌های درسی و تربیتی کلیه موسسات آموزشی کشور که در حوزه آموزش و پرورش فعالیت دارند، می‌باشد. باید از این ظرفیت برای نظام‌مند کردن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی استفاده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز