خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

صحرایی دو هفته برای اعلام گزارش از عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان فرصت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۷۴۹

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: وزیر آموزش و پرورش دو هفته فرصت دارد تا گزارش عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان را در محورهای استیضاح اعلام کند.

«محمد وحیدی» عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و زمان تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از این صندوق بیان کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از بخش‌های مهم در آموزش و پرورش تلقی می‌شود و از ابتدای کار این صندوق تا به حال یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از فرهنگیان در آن عضویت پیدا کرده‌اند که ۸۰۰ هزار نفر آن شاغلین و ۸۰۰ هزار نفر نیز بازنشسته‌ها و خانواده‌های آن‌ها هستند. 

نماینده مردم بجنورد توضیح داد: آنچه ما مطرح می‌کنیم و در این مدت بررسی شد؛ این است که عملکرد صندوق فراز و نشیب‌های اقتصادی زیادی داشته است. 

وحیدی تصریح کرد: از یک طرف سرمایه‌های فرهنگیان در اختیار این صندوق قرار دارد و از سوی دیگر صندوق نیز مطالباتی از دولت دارد. همچنین به دلیل ضرورت تحقق و احقاق حق در خصوص فرهنگیان در عملکرد صندوق، پیشنهاد تحقیق و تفحص را در مجلس بارگذاری کرده‌ایم و در دو ساعت اول قریب به ۴۰ نفر از نمایندگان مجلس آن را امضا کردند و به کمیسیون آموزش ارجاع داده شد و آنجا هم رئیس کمیسیون آموزش نامه‌ای برابر آیین نامه داخلی مجلس در خصوص تحقیق و تفحص به وزیر آموزش و پرورش نوشتند و ظرف دو هفته باید گزارش عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان را در محورهای استیضاح اعلام کنند. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: سپس کمیسیون آموزش نسبت به گزارش وزیر اظهار نظر خواهد کرد تا صحن مجلس نیز نسبت به شروع کار کمیته تحقیق و تفحص نظر خود را اعلام کند و این مجموعه اقتصادی مهم با رویکردی که در جامعه فرهنگی نسبت به آن مورد مطالبه است، در مسیر تحقیق و تفحص قرار بگیرد و تحقیق تفحص شامل حال عملکرد صندوق و هم مدیریت‌ها و اجزای آن بررسی شود بخصوص به لحاظ هلدینگ‌هایی که شکل گرفته و پرداخت سهم سرمایه صندوق به فرهنگیان عضو که لازم است تحقیق و تفحصی روی آن صورت بگیرد تا خروجی این بررسی موجب ارتقای جایگاه کیفی عملکرد صندوق و مدیریت آن شود. 

به گفته وحیدی تصویب ایجاد کمیته تحقیق و تفحص فعلا در انتظار گزارش آموزش و پرورش است و پس از بررسی آن در کمیسیون به صحن مجلس خواهد رفت. 

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص جدید، عملکرد تحقیق و تفحص قبلی مجلس و میزان تغییر و تحولات صندوق ذخیره نسبت به مسائل آن دوره و اقدامات اصلاحی که انجام داده، بررسی می‌شود. 

نماینده مردم بجنورد در مجلس افزود: بهتر است در فعلا در مرحله اعداد و ارقامی بیان نشود، چراکه بحث تحقیق و تفحص بعد از گزارش نهایی که به صحن مجلس ارائه خواهد شد، مورد توجه قطعی و قانونی قرار می‌گیرد و برخی از پیشنهادات و نظراتی که در قالب دستگاه‌های گوناگون پیرامون صندوق ذخیره فرهنگیان به دست ما رسیده، فعلا قابل انتشار نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز