خبرگزاری کار ایران

مقم مسئول در وزارت بهداشت خبر داد:

تشکیل کارگروه‌های بیمه، دارو و بین الملل برای کمک به بیماران خاص

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۳۳۷

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت وزارت بهداشت از فعال‌سازی کارگروه بیماری‌های خاص در اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت خبر داد.

به گزارش ایلنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمدجواد حیدری پور، در همایش تالاسمی، بزرگسالی و کیفیت زندگی، با اشاره به اقدامات انجام شده، افزود: در سال ۱۳۶۳ میانگین سن افراد مبتلا به تالاسمی کمتر از ۱۵ سال بود، اما امروز این افراد دهه ۵ و ۶ زندگی خود را تجربه می‌کنند. 

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته وزارت بهداشت و انجمن تالاسمی، دو اقدام مهم را انجام دادند. نخست، بیماری خاص تلقی شدن تالاسمی برای ارائه خدمات دولتی و دوم، اجباری شدن غربالگری پیش از ازدواج به منظور پیشگیری از تولد نوزادان مبتلا به تالاسمی بود. 

وی ادامه داد: امروز تنها گروه بیماران در کشور که داروی آن‌ها هم در داخل تولید و هم وارد می‌شود مربوط به بیماران تالاسمی است که این کار با مطالبه گری انجمن تالاسمی و همراهی وزارت بهداشت انجام شده است. 

مدیرکل سازمان‌های مردم نهاد و خیّرین سلامت با پرداختن به پوشش ۹۸ درصدی داروهای وارداتی و ۱۰۰ درصدی داروهای داخلی بیماران تالاسمی توسط بیمه، گفت: در نظر داریم تا در اداره کل سازمان‌های مردم نهاد و خیِّرین سلامت برای بیماری‌های خاص از جمله تالاسمی، کارگروه بیماری‌های خاص را دوباره فعال کنیم و کمیته‌های مشورتی با حضور نمایندگان انجمن‌های مربوطه ایجاد شود. 

وی ادامه داد: کارگروه‌های بیمه، دارو و بین الملل با حضور اعضای انجمن‌ها و متخصصان وزارت بهداشت تشکیل خواهد شد و از تمام ظرفیت وزارت بهداشت برای کمک به بیماران خاص از جمله تالاسمی استفاده خواهیم کرد. 

حیدری پور در پایان با مثبت ارزیابی کردن عملکرد انجمن تالاسمی، گفت: این انجمن نقش خوبی در ارائه خدمات به خصوص در مناطق محروم داشته و از این طریق کمک بزرگی به وزارت بهداشت کرده است و امیدواریم با همراهی بیشتر و تشکیل کارگروه‌های مشترک اتفافات بهتری رقم خورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز