خبرگزاری کار ایران

سازمان هواشناسی اعلام کرد:

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک امروز در ۵ استان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۷۱۴

سازمان هواشناسی پدیده غالب آب و هوایی طی امروز را وزش باد شدید و خیزش گردوخاک در پنج استان کشور اعلام کرد.

به گزارش ایلنا، براساس اعلام سازمان هواشناسی کشور امروز یکشنبه (۲۲ مرداد ۱۴۰۲) در جنوب خراسان رضوی، جنوب سمنان، فارس، شمال شرق و غرب کرمان، غرب یزد و جنوب خراسان رضوی کیفیت هوا به دلیل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک کاهش می‌یابد.

سازمان هواشناسی برای سایر مناطق کشور طی امروز جوی پایدار و هوای آفتابی پیش‌بینی کرده است.

مخاطرات وزش باد شدید در مناطق مستعد وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا و احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، تیرهای برق و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال است.

سازمان هواشناسی توصیه کرده است که در استان‌هایی دارای گرد و خاک، از رفت‌وآمدهای غیرضروری برای افراد سالمند و بیمارهای تنفسی و قلبی پرهیز شود.

پرهیز از فعالیت‌های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی نیز توسط سازمان هواشناسی کشور برای استان‌های دارای وزش باد شدید توصیه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز